초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 곤충 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 12. 12:33
반응형

 

 

ant - 개미

The ant is tiny. (개미는 아주 작아요.)
I see an ant on the ground. (나는 땅 위에서 개미를 봐요.)
The ant carries a leaf. (개미가 나뭇잎을 나르고 있어요.)

bee - 벌

The bee makes honey. (벌은 꿀을 만들어요.)
I saw a bee on the flower. (나는 꽃 위에서 벌을 봤어요.)
The bee is buzzing. (벌이 윙윙거리고 있어요.)

butterfly - 나비

The butterfly is colorful. (나비는 색깔이 예뻐요.)
I saw a butterfly flying. (나는 나비가 날아다니는 것을 봤어요.)
The butterfly lands on the flower. (나비가 꽃 위에 내려앉아요.)

spider - 거미

The spider makes a web. (거미는 거미줄을 만들어요.)
I saw a spider in the corner. (나는 구석에서 거미를 봤어요.)
The spider has eight legs. (거미는 여덟 개의 다리가 있어요.)

fly - 파리

The fly is on the table. (파리가 테이블 위에 있어요.)
I heard the fly buzzing. (나는 파리가 윙윙거리는 소리를 들었어요.)
The fly flies fast. (파리는 빠르게 날아요.)

mosquito - 모기

The mosquito bites me. (모기가 나를 물었어요.)
I hear a mosquito at night. (나는 밤에 모기 소리를 들어요.)
The mosquito is small but annoying. (모기는 작지만 성가셔요.)

ladybug - 무당벌레

The ladybug has red spots. (무당벌레는 빨간 점이 있어요.)
I saw a ladybug on a leaf. (나는 나뭇잎 위에서 무당벌레를 봤어요.)
The ladybug is so cute. (무당벌레는 정말 귀여워요.)

grasshopper - 메뚜기

The grasshopper jumps high. (메뚜기는 높이 뛰어요.)
I saw a grasshopper in the grass. (나는 풀밭에서 메뚜기를 봤어요.)
The grasshopper is green. (메뚜기는 초록색이에요.)

cricket - 귀뚜라미

The cricket sings at night. (귀뚜라미는 밤에 울어요.)
I heard a cricket in the garden. (나는 정원에서 귀뚜라미 소리를 들었어요.)
The cricket jumps far. (귀뚜라미는 멀리 뛰어요.)

caterpillar - 애벌레

The caterpillar eats leaves. (애벌레는 잎을 먹어요.)
I saw a caterpillar on the branch. (나는 나뭇가지에서 애벌레를 봤어요.)
The caterpillar will become a butterfly. (애벌레는 나비가 될 거예요.)

dragonfly - 잠자리

The dragonfly flies near the water. (잠자리는 물 근처에서 날아요.)
I saw a dragonfly by the pond. (나는 연못 근처에서 잠자리를 봤어요.)
The dragonfly has big wings. (잠자리는 큰 날개를 가지고 있어요.)

beetle - 딱정벌레

The beetle has a shiny shell. (딱정벌레는 반짝이는 껍질을 가지고 있어요.)
I saw a beetle on the rock. (나는 바위 위에서 딱정벌레를 봤어요.)
The beetle is very strong. (딱정벌레는 매우 강해요.)

moth - 나방

The moth flies at night. (나방은 밤에 날아요.)
I saw a moth near the light. (나는 불빛 근처에서 나방을 봤어요.)
The moth has soft wings. (나방은 부드러운 날개를 가지고 있어요.)

firefly - 반딧불이

The firefly glows in the dark. (반딧불이는 어두운 곳에서 빛나요.)
I saw a firefly in the woods. (나는 숲에서 반딧불이를 봤어요.)
The firefly is so bright. (반딧불이는 정말 밝아요.)

tick - 진드기

The tick bites animals. (진드기는 동물을 물어요.)
I found a tick on my dog. (나는 내 강아지에게서 진드기를 발견했어요.)
The tick is very small. (진드기는 아주 작아요.)

flea - 벼룩

The flea jumps very high. (벼룩은 아주 높이 뛰어요.)
My cat has a flea. (내 고양이에게 벼룩이 있어요.)
The flea is hard to catch. (벼룩은 잡기 어려워요.)

roach - 바퀴벌레

The roach runs fast. (바퀴벌레는 빨리 달려요.)
I saw a roach in the kitchen. (나는 주방에서 바퀴벌레를 봤어요.)
The roach hides in dark places. (바퀴벌레는 어두운 곳에 숨어요.)

wasp - 말벌

The wasp is flying near me. (말벌이 내 근처에서 날고 있어요.)
The wasp can sting. (말벌은 쏠 수 있어요.)
I saw a wasp near the tree. (나는 나무 근처에서 말벌을 봤어요.)

worm - 지렁이

The worm lives in the soil. (지렁이는 흙 속에 살아요.)
I saw a worm in the garden. (나는 정원에서 지렁이를 봤어요.)
The worm is wiggling. (지렁이가 꿈틀거리고 있어요.)

termite - 흰개미

The termite eats wood. (흰개미는 나무를 먹어요.)
I saw termites in the old house. (나는 오래된 집에서 흰개미를 봤어요.)
The termites work together. (흰개미들은 함께 일해요.)

slug - 민달팽이

The slug moves slowly. (민달팽이는 천천히 움직여요.)
I saw a slug in the garden. (나는 정원에서 민달팽이를 봤어요.)
The slug leaves a trail. (민달팽이는 흔적을 남겨요.)

centipede - 지네

The centipede has many legs. (지네는 다리가 많아요.)
I saw a centipede in the forest. (나는 숲에서 지네를 봤어요.)
The centipede crawls quickly. (지네는 빠르게 기어요.)

bee - 벌

The bee makes honey. (벌은 꿀을 만들어요.)
I saw a bee on the flower. (나는 꽃 위에서 벌을 봤어요.)
The bee is buzzing. (벌이 윙윙거리고 있어요.)

cicada - 매미

The cicada sings in the trees. (매미가 나무에서 울어요.)
I heard the cicada this summer. (나는 이번 여름에 매미 소리를 들었어요.)
The cicada is very loud. (매미 소리는 아주 커요.)

firefly - 반딧불이

The firefly glows in the dark. (반딧불이는 어두운 곳에서 빛나요.)
I saw a firefly in the woods. (나는 숲에서 반딧불이를 봤어요.)
The firefly is so bright. (반딧불이는 정말 밝아요.)

roach - 바퀴벌레

The roach hides under the fridge. (바퀴벌레는 냉장고 밑에 숨어 있어요.)
I saw a roach running away. (나는 바퀴벌레가 도망가는 것을 봤어요.)
The roach is very fast. (바퀴벌레는 아주 빨라요.)

mantis - 사마귀

The mantis has long legs. (사마귀는 긴 다리를 가지고 있어요.)
I saw a mantis on a tree. (나는 나무에서 사마귀를 봤어요.)
The mantis catches other bugs. (사마귀는 다른 벌레들을 잡아요.)

bumblebee - 호박벌

The bumblebee is buzzing around the flowers. (호박벌이 꽃 주변에서 윙윙거리고 있어요.)
I saw a big bumblebee today. (나는 오늘 큰 호박벌을 봤어요.)
The bumblebee makes honey too. (호박벌도 꿀을 만들어요.)

aphid - 진딧물

The aphid eats plant leaves. (진딧물은 식물의 잎을 먹어요.)
I saw many aphids on the roses. (나는 장미에 많은 진딧물을 봤어요.)
The aphids are very tiny. (진딧물은 아주 작아요.)

mayfly - 하루살이

The mayfly lives for a short time. (하루살이는 짧은 시간만 살아요.)
I saw a mayfly near the water. (나는 물 근처에서 하루살이를 봤어요.)
The mayfly is very delicate. (하루살이는 매우 여려요.)

반응형