초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 신체 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 12. 12:44
반응형

 

 

 



head - 머리

I put a hat on my head. (나는 머리에 모자를 써요.)
She has a headache in her head. (그녀는 머리에 두통이 있어요.)
The hat is on my head. (모자가 내 머리에 있어요.)

eyes - 눈

I see with my eyes. (나는 눈으로 봐요.)
She closes her eyes to sleep. (그녀는 자려고 눈을 감아요.)
His eyes are blue. (그의 눈은 파란색이에요.)

ears - 귀

I hear with my ears. (나는 귀로 들어요.)
She puts on headphones over her ears. (그녀는 귀에 헤드폰을 써요.)
My ears are cold. (내 귀가 차가워요.)

nose - 코

I smell with my nose. (나는 코로 냄새를 맡아요.)
She has a runny nose. (그녀는 콧물이 나요.)
My nose is cold. (내 코가 차가워요.)

mouth - 입

I eat with my mouth. (나는 입으로 먹어요.)
She brushes her teeth with a toothbrush. (그녀는 칫솔로 이를 닦아요.)
He has a big mouth. (그는 큰 입을 가지고 있어요.)

teeth - 이

I brush my teeth every day. (나는 매일 이를 닦아요.)
She has white teeth. (그녀는 하얀 이를 가지고 있어요.)
His teeth are clean. (그의 이가 깨끗해요.)

tongue - 혀

I taste with my tongue. (나는 혀로 맛을 봐요.)
She sticks out her tongue. (그녀는 혀를 내밀어요.)
His tongue is red. (그의 혀는 빨간색이에요.)

neck - 목

I wear a necklace around my neck. (나는 목에 목걸이를 해요.)
She has a sore neck. (그녀는 목이 아파요.)
His neck is long. (그의 목이 길어요.)

shoulders - 어깨

I carry a bag on my shoulders. (나는 어깨에 가방을 메요.)
She rubs her shoulders when they are sore. (그녀는 어깨가 아플 때 문질러요.)
His shoulders are strong. (그의 어깨는 강해요.)

arms - 팔

I wave with my arms. (나는 팔로 손을 흔들어요.)
She has strong arms. (그녀는 강한 팔을 가지고 있어요.)
His arms are long. (그의 팔이 길어요.)

hands - 손

I clap with my hands. (나는 손으로 박수를 쳐요.)
She washes her hands before eating. (그녀는 먹기 전에 손을 씻어요.)
His hands are clean. (그의 손은 깨끗해요.)

fingers - 손가락

I count with my fingers. (나는 손가락으로 셈을 해요.)
She has ten fingers. (그녀는 열 개의 손가락을 가지고 있어요.)
His fingers are tiny. (그의 손가락은 작아요.)

legs - 다리

I walk with my legs. (나는 다리로 걸어요.)
She kicks with her legs. (그녀는 다리로 차요.)
His legs are long. (그의 다리가 길어요.)

feet - 발

I run with my feet. (나는 발로 달려요.)
She wears shoes on her feet. (그녀는 발에 신발을 신어요.)
His feet are cold. (그의 발이 차가워요.)

toes - 발가락

I wiggle my toes. (나는 발가락을 흔들어요.)
She paints her toes with polish. (그녀는 발가락에 매니큐어를 발라요.)
His toes are ticklish. (그의 발가락은 간지러워요.)

stomach - 배

I feel hungry in my stomach. (배가 고프면 배가 울려요.)
She has a stomach ache. (그녀는 배가 아파요.)
His stomach is full. (그의 배는 가득 차 있어요.)

back - 등

I lie on my back. (나는 등을 대고 눕아요.)
She has a sore back. (그녀는 등이 아파요.)
His back is strong. (그의 등은 튼튼해요.)

chest - 가슴

I breathe with my chest. (나는 가슴으로 숨을 쉬어요.)
She has a warm chest. (그녀의 가슴은 따뜻해요.)
His chest is broad. (그의 가슴은 넓어요.)

knees - 무릎

I bend my knees when I sit. (나는 앉을 때 무릎을 구부려요.)
She hurts her knees when she falls. (그녀는 넘어지면 무릎이 아파요.)
His knees are scraped. (그의 무릎이 긁혔어요.)

elbows - 팔꿈치

I rest my elbows on the table. (나는 팔꿈치를 테이블에 기대요.)
She has a bruise on her elbow. (그녀의 팔꿈치에 멍이 들어요.)
His elbows are sore. (그의 팔꿈치가 아파요.)

chin - 턱

I touch my chin with my hand. (나는 손으로 턱을 만져요.)
She rests her chin on her hand. (그녀는 손으로 턱을 받쳐요.)
His chin is pointy. (그의 턱은 뾰족해요.)

forehead - 이마

I wipe my forehead with a towel. (나는 수건으로 이마를 닦아요.)
She has a smile on her forehead. (그녀의 이마에 미소가 있어요.)
His forehead is warm. (그의 이마는 따뜻해요.)

wrist - 손목

I wear a watch on my wrist. (나는 손목에 시계를 차요.)
She moves her wrist to write. (그녀는 쓰기 위해 손목을 움직여요.)
His wrist is sore. (그의 손목이 아파요.)

thumb - 엄지손가락

I use my thumb to press the button. (나는 엄지손가락으로 버튼을 눌러요.)
She has a sore thumb. (그녀의 엄지손가락이 아파요.)
His thumb is strong. (그의 엄지손가락은 강해요.)

palm - 손바닥

I open my palm to catch the ball. (나는 손바닥을 펴서 공을 잡아요.)
She feels with her palm. (그녀는 손바닥으로 느껴요.)
His palm is warm. (그의 손바닥은 따뜻해요.)

ankle - 발목

I twist my ankle when I run. (나는 달릴 때 발목을 삐어요.)
She wears a bandage on her ankle. (그녀는 발목에 붕대를 감아요.)
His ankle is swollen. (그의 발목이 부풀어 있어요.)

calf - 종아리

I stretch my calf muscles. (나는 종아리 근육을 스트레칭해요.)
She has a cramp in her calf. (그녀는 종아리에 쥐가 나요.)
His calf is strong. (그의 종아리는 튼튼해요.)

hip - 엉덩이

I sit on my hip. (나는 엉덩이에 앉아요.)
She has a pain in her hip. (그녀는 엉덩이에 통증이 있어요.)
His hip is flexible. (그의 엉덩이는 유연해요.)

rib - 갈비뼈

I feel my ribs when I breathe deeply. (나는 깊게 숨을 쉴 때 갈비뼈를 느껴요.)
She has a bruise on her rib. (그녀의 갈비뼈에 멍이 들어요.)
His ribs are strong. (그의 갈비뼈는 튼튼해요.)

lips - 입술

I kiss with my lips. (나는 입술로 키스해요.)
She puts on lipstick on her lips. (그녀는 입술에 립스틱을 발라요.)
His lips are dry. (그의 입술이 건조해요.)

jaw - 턱

I move my jaw when I chew. (나는 씹을 때 턱을 움직여요.)
She has a sore jaw. (그녀는 턱이 아파요.)
His jaw is strong. (그의 턱은 튼튼해요.)

nail - 손톱

I cut my nails with scissors. (나는 가위로 손톱을 자르요.)
She paints her nails with polish. (그녀는 손톱에 매니큐어를 발라요.)
His nails are clean. (그의 손톱은 깨끗해요.)

pinky - 새끼손가락

I use my pinky to make a pinky promise. (나는 새끼손가락으로 약속해요.)
She has a ring on her pinky. (그녀는 새끼손가락에 반지를 끼고 있어요.)
His pinky is small. (그의 새끼손가락은 작아요.)

belly - 배

The baby has a round belly. (아기는 둥근 배를 가지고 있어요.)
She laughs and holds her belly. (그녀는 웃으며 배를 잡아요.)
His belly is full. (그의 배는 가득 차 있어요.)

butt - 엉덩이

I sit on my butt in the chair. (나는 의자에 엉덩이를 대고 앉아요.)
She has a sore butt from sitting too long. (그녀는 오래 앉아 있어 엉덩이가 아파요.)
His butt is round. (그의 엉덩이는 둥글어요.)

반응형