초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 신체 장기와 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 13. 12:41
반응형

 

 


1. Head (머리)
My head hurts a little. (내 머리가 조금 아파요.)
I wear a hat on my head. (나는 머리에 모자를 써요.)
The head is on top of the body. (머리는 몸의 위에 있어요.)

2. Eye (눈)
I see with my eyes. (나는 눈으로 봐요.)
I have two eyes. (나는 두 개의 눈을 가지고 있어요.)
My eyes are blue. (내 눈은 파란색이에요.)

3. Ear (귀)
I hear sounds with my ears. (나는 귀로 소리를 들어요.)
My ears are very small. (내 귀는 매우 작아요.)
I put on headphones over my ears. (나는 귀에 헤드폰을 써요.)

4. Nose (코)
I smell with my nose. (나는 코로 냄새를 맡아요.)
My nose is on my face. (내 코는 내 얼굴에 있어요.)
I can touch my nose with my finger. (나는 손가락으로 내 코를 닿을 수 있어요.)

5. Mouth (입)
I eat with my mouth. (나는 입으로 먹어요.)
I have a big mouth. (나는 큰 입을 가지고 있어요.)
I brush my teeth inside my mouth. (나는 입 안에서 이를 닦아요.)

6. Teeth (치아)
I have twenty teeth. (나는 스무 개의 치아가 있어요.)
I brush my teeth every day. (나는 매일 치아를 닦아요.)
My teeth are white. (내 치아는 하얘요.)

7. Tongue (혀)
I taste food with my tongue. (나는 혀로 음식을 맛봐요.)
My tongue is pink. (내 혀는 분홍색이에요.)
I can move my tongue around. (나는 혀를 움직일 수 있어요.)

8. Hand (손)
I use my hands to play. (나는 손으로 놀아요.)
I have ten fingers on my hands. (나는 손에 열 개의 손가락이 있어요.)
I wash my hands before eating. (나는 먹기 전에 손을 씻어요.)

9. Finger (손가락)
I have five fingers on each hand. (나는 각 손에 다섯 개의 손가락이 있어요.)
I point with my finger. (나는 손가락으로 가리켜요.)
I use my fingers to write. (나는 손가락을 사용해서 글을 써요.)

10. Arm (팔)
I wave my arm to say hello. (나는 팔을 흔들어 안녕하세요라고 해요.)
My arms are strong. (내 팔은 강해요.)
I put my coat on my arms. (나는 팔에 코트를 입어요.)

11. Leg (다리)
I walk with my legs. (나는 다리로 걸어요.)
My legs are long. (내 다리는 길어요.)
I sit with my legs crossed. (나는 다리를 꼬고 앉아요.)

12. Foot (발)
I wear shoes on my feet. (나는 발에 신발을 신어요.)
My feet are small. (내 발은 작아요.)
I stand on my feet. (나는 발 위에 서 있어요.)

13. Toe (발가락)
I have ten toes. (나는 열 개의 발가락이 있어요.)
I wiggle my toes in the sand. (나는 모래 속에서 발가락을 흔들어요.)
My toes are in my shoes. (내 발가락은 신발 안에 있어요.)

14. Knee (무릎)
I bend my knees to sit down. (나는 앉기 위해 무릎을 구부려요.)
My knees hurt after running. (달린 후 무릎이 아파요.)
I put a bandage on my knee. (나는 무릎에 반창고를 붙여요.)

15. Elbow (팔꿈치)
I bend my elbow to pick things up. (나는 물건을 집기 위해 팔꿈치를 구부려요.)
My elbow is on the table. (내 팔꿈치는 테이블 위에 있어요.)
I hurt my elbow while playing. (놀다가 팔꿈치를 다쳤어요.)

16. Back (등)
I lie on my back to sleep. (나는 자려고 등을 대고 누워요.)
My back is straight. (내 등은 곧아요.)
I put a backpack on my back. (나는 내 등에 배낭을 메요.)

17. Chest (가슴)
My chest moves when I breathe. (내 가슴은 숨을 쉴 때 움직여요.)
I can feel my heartbeat in my chest. (가슴에서 심장 박동을 느낄 수 있어요.)
I hug with my chest. (나는 가슴으로 포옹해요.)

18. Stomach (배)
I feel hungry in my stomach. (배가 고플 때 느껴요.)
My stomach hurts when I eat too much. (너무 많이 먹으면 배가 아파요.)
I put a warm blanket on my stomach. (나는 배 위에 따뜻한 담요를 덮어요.)

19. Waist (허리)
I wear a belt around my waist. (나는 허리 주위에 벨트를 매요.)
My waist is where my pants fit. (내 허리는 바지가 맞는 부분이에요.)
I bend at my waist to pick up things. (나는 물건을 집기 위해 허리를 굽혀요.)

20. Hip (엉덩이)
My hips help me to walk. (내 엉덩이는 걷는 데 도움이 돼요.)
I can dance with my hips. (나는 엉덩이로 춤을 출 수 있어요.)
I put my hands on my hips. (나는 엉덩이에 손을 올려요.)

21. Foot (발)
I use my foot to kick a ball. (나는 발로 공을 차요.)
My foot hurts when I run. (달리면 발이 아파요.)
I wash my feet in the bathtub. (나는 욕조에서 발을 씻어요.)

22. Finger (손가락)
I use my fingers to count. (나는 손가락으로 셈해요.)
I paint with my fingers. (나는 손가락으로 그림을 그려요.)
My fingers are cold. (내 손가락은 차가워요.)

23. Nail (손톱)
I trim my nails with scissors. (나는 가위로 손톱을 다듬어요.)
My nails are painted red. (내 손톱은 빨간색으로 칠해졌어요.)
I bite my nails when I am nervous. (나는 긴장할 때 손톱을 물어요.)

24. Jaw (턱)
My jaw moves when I chew. (내 턱은 씹을 때 움직여요.)
I open my jaw to yawn. (나는 하품하려고 턱을 벌려요.)
My jaw is sore from eating. (먹어서 턱이 아파요.)

25. Forehead (이마)
I wipe sweat from my forehead. (나는 이마에서 땀을 닦아요.)
My forehead is high. (내 이마는 높아요.)
I can touch my forehead with my fingers. (나는 손가락으로 이마를 닿을 수 있어요.)

26. Cheek (뺨)
I feel warm on my cheeks. (내 뺨이 따뜻해요.)
I kiss you on the cheek. (나는 뺨에 키스해요.)
My cheeks are red from running. (달리면서 내 뺨이 빨개졌어요.)

27. Chin (턱)
I rest my chin on my hand. (나는 손으로 턱을 받쳐요.)
My chin is small. (내 턱은 작아요.)
I have a dimple on my chin. (내 턱에는 보조개가 있어요.)

28. Throat (목구멍)
My throat feels sore. (내 목구멍이 아파요.)
I swallow food with my throat. (나는 목구멍으로 음식을 삼켜요.)
My throat is dry. (내 목구멍이 마르고 있어요.)

29. Lung (폐)
My lungs help me breathe. (내 폐는 숨 쉬는 데 도움이 돼요.)
I breathe air into my lungs. (나는 공기를 폐로 들이쉬어요.)
My lungs are healthy. (내 폐는 건강해요.)

30. Heart (심장)
My heart beats fast when I run. (내 심장은 달릴 때 빨리 뛰어요.)
I love you with all my heart. (나는 온 마음으로 당신을 사랑해요.)
My heart is in the middle of my chest. (내 심장은 가슴의 중앙에 있어요.)

반응형