초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 주방 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 13. 13:35
반응형

 

 

1. Pot (냄비)
I cook soup in a pot. (나는 냄비에서 수프를 요리해요.)
The pot is hot. (냄비는 뜨거워요.)
We use a spoon to stir the pot. (우리는 숟가락으로 냄비를 저어요.)

2. Pan (팬)
I fry eggs in a pan. (나는 팬에서 계란을 볶아요.)
The pan is shiny. (팬은 반짝거려요.)
We use a spatula to flip food in the pan. (우리는 팬에서 음식을 뒤집기 위해 주걱을 사용해요.)

3. Cutting Board (도마)
I chop vegetables on the cutting board. (나는 도마에서 채소를 썰어요.)
The cutting board is made of wood. (도마는 나무로 되어 있어요.)
I clean the cutting board after use. (나는 사용 후에 도마를 청소해요.)

4. Knife (칼)
I use a knife to cut the bread. (나는 빵을 자르기 위해 칼을 사용해요.)
The knife is very sharp. (칼은 매우 날카로워요.)
I keep the knife in the drawer. (나는 칼을 서랍에 넣어요.)

5. Fork (포크)
I eat spaghetti with a fork. (나는 포크로 스파게티를 먹어요.)
The fork has three prongs. (포크는 세 개의 갈래가 있어요.)
I use a fork to pick up vegetables. (나는 채소를 집기 위해 포크를 사용해요.)

6. Spoon (숟가락)
I use a spoon to eat soup. (나는 숟가락으로 수프를 먹어요.)
The spoon is made of metal. (숟가락은 금속으로 되어 있어요.)
I stir my cereal with a spoon. (나는 숟가락으로 시리얼을 저어요.)

7. Glass (컵)
I drink water from a glass. (나는 컵에서 물을 마셔요.)
The glass is clear. (컵은 투명해요.)
I wash the glass after use. (나는 사용 후에 컵을 씻어요.)

8. Plate (접시)
I put food on a plate. (나는 접시에 음식을 담아요.)
The plate is blue. (접시는 파란색이에요.)
I clean the plate after dinner. (나는 저녁 식사 후에 접시를 씻어요.)

9. Bowl (그릇)
I eat cereal from a bowl. (나는 그릇에서 시리얼을 먹어요.)
The bowl is round. (그릇은 둥글어요.)
I put fruit in the bowl. (나는 과일을 그릇에 담아요.)

10. Mixer (믹서기)
I use a mixer to make cake batter. (나는 믹서기로 케이크 반죽을 만들어요.)
The mixer makes a buzzing sound. (믹서기는 윙윙 소리를 내요.)
I clean the mixer after baking. (나는 베이킹 후에 믹서기를 청소해요.)

11. Blender (블렌더)
I blend fruits in the blender. (나는 블렌더에서 과일을 섞어요.)
The blender is noisy. (블렌더는 시끄러워요.)
I pour juice into the blender. (나는 주스를 블렌더에 부어요.)

12. Toaster (토스터)
I toast bread in the toaster. (나는 토스터에서 빵을 구워요.)
The toaster makes a popping sound. (토스터는 팝 소리를 내요.)
I set the toaster to medium. (나는 토스터를 중간으로 설정해요.)

13. Kettle (주전자)
I boil water in the kettle. (나는 주전자에서 물을 끓여요.)
The kettle whistles when the water is hot. (주전자가 물이 뜨거워지면 휘파람 소리를 내요.)
I pour tea from the kettle. (나는 주전자에서 차를 따라요.)

14. Dish Rack (식기 건조대)
I put dishes on the dish rack to dry. (나는 식기 건조대에 접시를 놓아 말려요.)
The dish rack is next to the sink. (식기 건조대는 싱크대 옆에 있어요.)
I clean the dish rack regularly. (나는 식기 건조대를 정기적으로 청소해요.)

15. Towel (타올)
I use a towel to dry my hands. (나는 손을 말리기 위해 타올을 사용해요.)
The towel is hanging on the rack. (타올은 걸이에 걸려 있어요.)
I wash the towel after using it. (나는 타올을 사용 후에 씻어요.)

16. Can Opener (캔 따개)
I use a can opener to open cans. (나는 캔 따개로 캔을 열어요.)
The can opener is sharp. (캔 따개는 날카로워요.)
I keep the can opener in the drawer. (나는 캔 따개를 서랍에 넣어요.)

17. Peeler (감자 깎이)
I use a peeler to peel apples. (나는 감자 깎이로 사과를 벗겨요.)
The peeler has a sharp edge. (감자 깎이는 날카로운 가장자리를 가지고 있어요.)
I wash the peeler after use. (나는 사용 후에 감자 깎이를 씻어요.)

18. Pot Holder (냄비 받침)
I use a pot holder to carry hot pots. (나는 냄비 받침으로 뜨거운 냄비를 들어요.)
The pot holder protects my hands. (냄비 받침은 손을 보호해요.)
I hang the pot holder on the wall. (나는 냄비 받침을 벽에 걸어요.)

19. Sifter (체)
I use a sifter to sift flour. (나는 체로 밀가루를 체쳐요.)
The sifter removes lumps. (체는 덩어리를 제거해요.)
I clean the sifter after baking. (나는 베이킹 후에 체를 청소해요.)

20. Measuring Cup (계량컵)
I use a measuring cup to measure ingredients. (나는 계량컵으로 재료를 측정해요.)
The measuring cup has numbers on it. (계량컵에는 숫자가 있어요.)
I fill the measuring cup with milk. (나는 계량컵에 우유를 채워요.)

21. Measuring Spoon (계량스푼)
I use a measuring spoon to add sugar. (나는 계량스푼으로 설탕을 추가해요.)
The measuring spoon comes in different sizes. (계량스푼은 다양한 크기가 있어요.)
I keep the measuring spoon in the drawer. (나는 계량스푼을 서랍에 넣어요.)

22. Colander (체반)
I use a colander to drain pasta. (나는 체반으로 파스타의 물을 빼요.)
The colander has small holes. (체반에는 작은 구멍이 있어요.)
I wash the colander after use. (나는 사용 후에 체반을 씻어요.)

23. Grater (강판)
I use a grater to grate cheese. (나는 강판으로 치즈를 갈아요.)
The grater has sharp edges. (강판에는 날카로운 가장자리가 있어요.)
I clean the grater carefully. (나는 강판을 조심스럽게 청소해요.)

24. Rolling Pin (밀대)
I use a rolling pin to roll out dough. (나는 밀대로 반죽을 밀어요.)
The rolling pin is made of wood. (밀대는 나무로 되어 있어요.)
I flour the rolling pin to prevent sticking. (나는 밀대가 반죽에 붙지 않게 밀가루를 뿌려요.)

25. Tongs (집게)
I use tongs to flip burgers. (나는 집게로 햄버거를 뒤집어요.)
The tongs have a good grip. (집게는 잡기 좋아요.)
I wash the tongs after use. (나는 사용 후에 집게를 씻어요.)

26. Strainer (여과기)
I use a strainer to remove seeds. (나는 여과기로 씨앗을 제거해요.)
The strainer is made of metal. (여과기는 금속으로 되어 있어요.)
I clean the strainer after using it. (나는 사용 후에 여과기를 청소해요.)

27. Ice Tray (얼음틀)
I make ice cubes in the ice tray. (나는 얼음틀에서 얼음을 만들어요.)
The ice tray is in the freezer. (얼음틀은 냉동고에 있어요.)
I fill the ice tray with water. (나는 얼음틀에 물을 채워요.)

28. Dishwasher (식기세척기)
I put dishes in the dishwasher. (나는 식기세척기에 접시를 넣어요.)
The dishwasher cleans the dishes. (식기세척기는 접시를 씻어요.)
I turn on the dishwasher after dinner. (나는 저녁 식사 후에 식기세척기를 켜요.)

29. Cupboard (장식장)
I store dishes in the cupboard. (나는 장식장에 접시를 보관해요.)
The cupboard has many shelves. (장식장에는 많은 선반이 있어요.)
I open the cupboard to get a plate. (나는 접시를 가져오기 위해 장식장을 열어요.)

30. Counter (조리대)
I prepare food on the counter. (나는 조리대에서 음식을 준비해요.)
The counter is clean. (조리대는 깨끗해요.)
I put the ingredients on the counter. (나는 재료를 조리대에 놓아요.)

반응형