초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 침실 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 13. 14:10
반응형

 

 

1. Bed (침대)
I sleep in my bed every night. (나는 매일 밤 침대에서 자요.)
My bed has a blue blanket. (내 침대에는 파란색 담요가 있어요.)
I make my bed in the morning. (나는 아침에 침대를 정리해요.)

2. Pillow (베개)
I lay my head on the pillow. (나는 베개에 머리를 기대요.)
The pillow is soft and fluffy. (베개는 부드럽고 폭신해요.)
I have two pillows on my bed. (내 침대에는 베개가 두 개 있어요.)

3. Blanket (담요)
I cover myself with a blanket. (나는 담요로 몸을 덮어요.)
The blanket is very warm. (담요는 아주 따뜻해요.)
I choose a colorful blanket for my bed. (나는 침대를 위해 색깔이 다양한 담요를 선택해요.)

4. Sheet (이불)
I put a sheet on the bed. (나는 침대에 이불을 깔아요.)
The sheet is clean and white. (이불은 깨끗하고 하얘요.)
I change the sheet every week. (나는 매주 이불을 교체해요.)

5. Comforter (이불)
My comforter is soft and warm. (내 이불은 부드럽고 따뜻해요.)
I use the comforter to stay cozy. (나는 아늑하게 지내기 위해 이불을 사용해요.)
The comforter is decorated with stars. (이불은 별 장식이 있어요.)

6. Nightstand (침대 옆 탁자)
I put my lamp on the nightstand. (나는 침대 옆 탁자 위에 전등을 놓아요.)
The nightstand has a drawer. (침대 옆 탁자에는 서랍이 있어요.)
I keep my books on the nightstand. (나는 침대 옆 탁자에 책을 두어요.)

7. Alarm Clock (자명종)
The alarm clock wakes me up in the morning. (자명종이 아침에 나를 깨워요.)
I set the alarm clock for 7 o’clock. (나는 자명종을 7시에 맞춰요.)
The alarm clock is next to my bed. (자명종은 내 침대 옆에 있어요.)

8. Dresser (서랍장)
I keep my clothes in the dresser. (나는 서랍장에 옷을 보관해요.)
The dresser has four drawers. (서랍장에는 서랍이 네 개 있어요.)
I open the dresser to find my socks. (나는 양말을 찾으려고 서랍장을 열어요.)

9. Closet (옷장)
My clothes are in the closet. (내 옷은 옷장에 있어요.)
I hang my dresses in the closet. (나는 드레스를 옷장에 걸어요.)
The closet has a lot of space. (옷장에는 많은 공간이 있어요.)

10. Curtains (커튼)
The curtains keep the room dark. (커튼은 방을 어둡게 해줘요.)
I close the curtains at night. (나는 밤에 커튼을 닫아요.)
The curtains are made of fabric. (커튼은 천으로 만들어져 있어요.)

11. Rug (카펫)
We have a rug next to the bed. (우리는 침대 옆에 카펫을 두고 있어요.)
The rug is soft and cozy. (카펫은 부드럽고 아늑해요.)
I play on the rug in the morning. (나는 아침에 카펫 위에서 놀아요.)

12. Teddy Bear (곰인형)
I sleep with my teddy bear. (나는 곰인형과 함께 자요.)
The teddy bear is soft and cuddly. (곰인형은 부드럽고 안기 좋아요.)
I hug my teddy bear every night. (나는 매일 밤 곰인형을 껴안아요.)

13. Bedside Table (침대 옆 탁자)
I keep a book on the bedside table. (나는 침대 옆 탁자에 책을 두어요.)
The bedside table has a lamp. (침대 옆 탁자에는 전등이 있어요.)
I put my glasses on the bedside table. (나는 침대 옆 탁자에 안경을 놓아요.)

14. Lamp (전등)
I use a lamp to read before bed. (나는 잠자기 전에 읽기 위해 전등을 사용해요.)
The lamp is on my nightstand. (전등은 내 침대 옆 탁자 위에 있어요.)
I turn off the lamp when I go to sleep. (나는 자러 갈 때 전등을 꺼요.)

15. Drawer (서랍)
I store my toys in the drawer. (나는 장난감을 서랍에 보관해요.)
The drawer is next to the bed. (서랍은 침대 옆에 있어요.)
I open the drawer to find my crayons. (나는 크레용을 찾으려고 서랍을 열어요.)

16. Bedding (침대 시트)
I change the bedding every week. (나는 매주 침대 시트를 교체해요.)
The bedding is colorful and fun. (침대 시트는 색깔이 다양하고 재미있어요.)
I wash the bedding with soap. (나는 침대 시트를 비누로 씻어요.)

17. Pajamas (파자마)
I put on my pajamas before bed. (나는 자러 가기 전에 파자마를 입어요.)
My pajamas have stars on them. (내 파자마에는 별이 있어요.)
I wear cozy pajamas to sleep. (나는 잠자기 위해 아늑한 파자마를 입어요.)

18. Comforter (이불)
The comforter keeps me warm. (이불은 나를 따뜻하게 해줘요.)
I like the pattern on the comforter. (나는 이불의 무늬를 좋아해요.)
The comforter is very fluffy. (이불은 매우 폭신해요.)

19. Bed Frame (침대 프레임)
The bed frame holds the mattress. (침대 프레임은 매트리스를 지탱해요.)
The bed frame is made of wood. (침대 프레임은 나무로 되어 있어요.)
I dust the bed frame every week. (나는 매주 침대 프레임을 먼지 제거해요.)

20. Mattress (매트리스)
The mattress is soft and comfy. (매트리스는 부드럽고 편해요.)
I sleep on the mattress every night. (나는 매일 밤 매트리스 위에서 자요.)
We need to replace the old mattress. (우리는 오래된 매트리스를 교체해야 해요.)

21. Bedspread (침대 위 덮개)
The bedspread covers the bed. (침대 위 덮개가 침대를 덮어요.)
The bedspread has flowers on it. (침대 위 덮개에는 꽃이 있어요.)
I fold the bedspread neatly. (나는 침대 위 덮개를 깔끔하게 접어요.)

22. Footboard (침대 발판)
The footboard is at the end of the bed. (침대 발판은 침대의 끝에 있어요.)
The footboard is decorated with carvings. (침대 발판에는 조각이 장식되어 있어요.)
I bump into the footboard sometimes. (가끔 침대 발판에 부딪혀요.)

23. Headboard (침대 머리판)
The headboard is against the wall. (침대 머리판은 벽에 붙어 있어요.)
The headboard is soft and cushioned. (침대 머리판은 부드럽고 쿠션이 있어요.)
I lean against the headboard to read. (나는 읽기 위해 침대 머리판에 기대요.)

24. Bean Bag (빈백 의자)
I sit on the bean bag to read. (나는 읽기 위해 빈백 의자에 앉아요.)
The bean bag is big and soft. (빈백 의자는 크고 부드러워요.)
We have a blue bean bag in the bedroom. (우리는 침실에 파란색 빈백 의자가 있어요.)

25. Mirror (거울)
I look at myself in the mirror. (나는 거울에서 나를 봐요.)
The mirror is on the dresser. (거울은 서랍장 위에 있어요.)
I brush my hair in front of the mirror. (나는 거울 앞에서 머리를 빗어요.)

26. Stuffed Animal (인형)
I have many stuffed animals on my bed. (나는 침대에 많은 인형이 있어요.)
The stuffed animal is my favorite toy. (인형은 내가 가장 좋아하는 장난감이에요.)
I sleep with my stuffed animal every night. (나는 매일 밤 인형과 함께 자요.)

27. Blanket (담요)
The blanket keeps me warm at night. (담요는 밤에 나를 따뜻하게 해줘요.)
I have a cozy blanket for the bed. (나는 침대를 위해 아늑한 담요가 있어요.)
I fold the blanket when I get up. (나는 일어나면 담요를 접어요.)

28. Curtain (커튼)
The curtain blocks the sunlight. (커튼은 햇빛을 막아요.)
We draw the curtain before bed. (우리는 자러 가기 전에 커튼을 닫아요.)
The curtain matches the bedspread. (커튼은 침대 위 덮개와 어울려요.)

29. Lampshade (전등갓)
The lampshade is on the lamp. (전등갓은 전등 위에 있어요.)
The lampshade is made of fabric. (전등갓은 천으로 만들어져 있어요.)
I like the color of the lampshade. (나는 전등갓의 색깔을 좋아해요.)

30. Bedside Rug (침대 옆 카펫)
We have a bedside rug on the floor. (우리는 바닥에 침대 옆 카펫을 두고 있어요.)
The bedside rug is soft to walk on. (침대 옆 카펫은 걸을 때 부드러워요.)
I play on the bedside rug in the morning. (나는 아침에 침대 옆 카펫 위에서 놀아요.)

반응형