초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 서재 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 13. 17:25
반응형

 

 

1. Book (책)
I read a book every night. (나는 매일 밤 책을 읽어요.)
The book is on the shelf. (책은 책장에 있어요.)
I have a new book. (나는 새 책이 있어요.)

2. Desk (책상)
My desk is clean and tidy. (내 책상은 깨끗하고 정돈되어 있어요.)
I sit at my desk to draw. (나는 책상에 앉아 그림을 그려요.)
The lamp is on the desk. (램프는 책상 위에 있어요.)

3. Chair (의자)
I sit on a chair while reading. (나는 읽는 동안 의자에 앉아요.)
The chair is soft. (의자는 부드러워요.)
My chair is next to the desk. (내 의자는 책상 옆에 있어요.)

4. Shelf (선반)
The books are on the shelf. (책들은 선반 위에 있어요.)
I can reach the top shelf. (나는 맨 위 선반에 닿을 수 있어요.)
The shelf is made of wood. (선반은 나무로 만들어졌어요.)

5. Lamp (램프)
The lamp is on my desk. (램프는 내 책상 위에 있어요.)
I turn on the lamp when it’s dark. (나는 어두울 때 램프를 켜요.)
The lamp gives light. (램프는 빛을 줘요.)

6. Pen (펜)
I write with a pen. (나는 펜으로 글을 써요.)
The pen has blue ink. (펜은 파란 잉크를 가지고 있어요.)
My pen is on the desk. (내 펜은 책상 위에 있어요.)

7. Pencil (연필)
I draw with a pencil. (나는 연필로 그림을 그려요.)
The pencil is sharp. (연필은 뾰족해요.)
I keep my pencil in a cup. (나는 연필을 컵에 넣어요.)

8. Notebook (공책)
I write in my notebook. (나는 공책에 글을 써요.)
The notebook has many pages. (공책에는 많은 페이지가 있어요.)
My notebook is red. (내 공책은 빨간색이에요.)

9. Eraser (지우개)
I use an eraser to fix my mistakes. (나는 실수를 고치기 위해 지우개를 사용해요.)
The eraser is small. (지우개는 작아요.)
I put the eraser on the desk. (나는 지우개를 책상 위에 둬요.)

10. Computer (컴퓨터)
I use the computer to play games. (나는 컴퓨터로 게임을 해요.)
The computer is on the desk. (컴퓨터는 책상 위에 있어요.)
I turn on the computer after school. (나는 학교가 끝난 후 컴퓨터를 켜요.)

11. Printer (프린터)
I print pictures with the printer. (나는 프린터로 사진을 인쇄해요.)
The printer is next to the computer. (프린터는 컴퓨터 옆에 있어요.)
The printer is out of paper. (프린터에 종이가 없어요.)

12. Paper (종이)
I draw on a piece of paper. (나는 종이 한 장에 그림을 그려요.)
The paper is white. (종이는 하얀색이에요.)
I need more paper to write. (나는 글을 쓰기 위해 더 많은 종이가 필요해요.)

13. Scissors (가위)
I cut the paper with scissors. (나는 가위로 종이를 자릅니다.)
The scissors are sharp. (가위는 날카로워요.)
I keep the scissors in a drawer. (나는 가위를 서랍에 둬요.)

14. Glue (풀)
I use glue to stick the paper. (나는 종이를 붙이기 위해 풀을 사용해요.)
The glue is sticky. (풀은 끈적해요.)
I need more glue. (나는 더 많은 풀이 필요해요.)

15. Marker (마커)
I color with a marker. (나는 마커로 색칠해요.)
The marker is red. (마커는 빨간색이에요.)
I keep my marker in a box. (나는 마커를 상자에 넣어요.)

16. Clock (시계)
The clock is on the wall. (시계는 벽에 있어요.)
I look at the clock to know the time. (나는 시간을 알기 위해 시계를 봐요.)
The clock ticks. (시계는 째깍거려요.)

17. File (파일)
I keep my papers in a file. (나는 내 종이들을 파일에 보관해요.)
The file is blue. (파일은 파란색이에요.)
I organize my work in the file. (나는 파일에 내 일을 정리해요.)

18. Bookcase (책장)
I keep my books in the bookcase. (나는 내 책들을 책장에 보관해요.)
The bookcase is full of books. (책장은 책들로 가득 차 있어요.)
The bookcase is tall. (책장은 키가 커요.)

19. Stapler (스테이플러)
I use a stapler to join papers. (나는 종이를 붙이기 위해 스테이플러를 사용해요.)
The stapler is on my desk. (스테이플러는 내 책상 위에 있어요.)
I need staples for the stapler. (나는 스테이플러에 스테이플이 필요해요.)

20. Highlighter (형광펜)
I mark important words with a highlighter. (나는 중요한 단어를 형광펜으로 표시해요.)
The highlighter is yellow. (형광펜은 노란색이에요.)
I use the highlighter to study. (나는 공부하기 위해 형광펜을 사용해요.)

21. Calendar (달력)
The calendar is on the wall. (달력은 벽에 있어요.)
I check the date on the calendar. (나는 달력에서 날짜를 확인해요.)
The calendar shows the month. (달력은 월을 보여줘요.)

22. Notebook (공책)
I write in my notebook every day. (나는 매일 공책에 글을 써요.)
My notebook has a blue cover. (내 공책은 파란색 표지를 가지고 있어요.)
I keep my notebook on my desk. (나는 공책을 책상에 둬요.)

23. Tape (테이프)
I use tape to stick things. (나는 물건을 붙이기 위해 테이프를 사용해요.)
The tape is sticky. (테이프는 끈적해요.)
I need tape to wrap a gift. (나는 선물을 포장하기 위해 테이프가 필요해요.)

24. Folder (폴더)
I keep my drawings in a folder. (나는 내 그림들을 폴더에 보관해요.)
The folder is yellow. (폴더는 노란색이에요.)
I need a new folder. (나는 새 폴더가 필요해요.)

25. Paperclip (종이 클립)
I use a paperclip to hold papers together. (나는 종이를 고정하기 위해 종이 클립을 사용해요.)
The paperclip is silver. (종이 클립은 은색이에요.)
I put a paperclip on my paper. (나는 종이에 종이 클립을 꽂아요.)

26. Post-it (포스트잇)
I write a note on the Post-it. (나는 포스트잇에 메모를 써요.)
The Post-it is sticky. (포스트잇은 끈적해요.)
I stick the Post-it on the wall. (나는 포스트잇을 벽에 붙여요.)

27. Trashcan (쓰레기통)
I throw paper in the trashcan. (나는 종이를 쓰레기통에 버려요.)
The trashcan is full. (쓰레기통이 가득 찼어요.)
I need to empty the trashcan. (나는 쓰레기통을 비워야 해요.)

28. Ruler (자)
I measure lines with a ruler. (나는 자로 선을 재요.)
The ruler is long. (자는 길어요.)
I keep my ruler in the drawer. (나는 자를 서랍에 넣어요.)

29. Whiteboard (화이트보드)
The teacher writes on the whiteboard. (선생님은 화이트보드에 글을 써요.)
The whiteboard is clean. (화이트보드는 깨끗해요.)
I like to draw on the whiteboard. (나는 화이트보드에 그림 그리는 것을 좋아해요.)

30. Glue Stick (풀 스틱)
I use the glue stick to stick papers. (나는 종이를 붙이기 위해 풀 스틱을 사용해요.)
The glue stick is almost empty. (풀 스틱이 거의 다 썼어요.)
I need a new glue stick. (나는 새 풀 스틱이 필요해요.)

반응형