초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 지하실 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 13. 17:38
반응형

 

 

 

1. Light (조명)
The light in the basement is bright. (지하실의 불이 밝아요.)
I turned on the light. (나는 불을 켰어요.)
We need a new light for the basement. (우리는 지하실에 새 불이 필요해요.)

2. Stairs (계단)
I go down the stairs to the basement. (나는 지하실로 내려가는 계단을 내려가요.)
The stairs are long. (계단이 길어요.)
Be careful on the stairs. (계단에서 조심하세요.)

3. Box (상자)
There is a big box in the basement. (지하실에 큰 상자가 있어요.)
I open the box to see what’s inside. (나는 안을 보기 위해 상자를 열었어요.)
The box is full of toys. (상자는 장난감으로 가득해요.)

4. Shelf (선반)
The shelf in the basement is high. (지하실의 선반은 높아요.)
I put books on the shelf. (나는 책을 선반에 올려놔요.)
The shelf is made of wood. (선반은 나무로 만들어졌어요.)

5. Chair (의자)
There is an old chair in the basement. (지하실에 오래된 의자가 있어요.)
I sit on the chair to rest. (나는 쉬기 위해 의자에 앉아요.)
The chair is soft. (의자는 부드러워요.)

6. Table (테이블)
We have a small table in the basement. (우리는 지하실에 작은 테이블이 있어요.)
I put my toys on the table. (나는 장난감을 테이블 위에 올려놔요.)
The table is round. (테이블은 둥글어요.)

7. Broom (빗자루)
I sweep the basement with a broom. (나는 빗자루로 지하실을 쓸어요.)
The broom is in the corner. (빗자루는 구석에 있어요.)
The broom is very long. (빗자루는 매우 길어요.)

8. Dust (먼지)
There is dust in the basement. (지하실에 먼지가 있어요.)
I clean the dust off the shelves. (나는 선반에서 먼지를 닦아요.)
Dust makes me sneeze. (먼지는 나를 재채기하게 해요.)

9. Laundry (세탁물)
We do the laundry in the basement. (우리는 지하실에서 세탁을 해요.)
The laundry is in the basket. (세탁물은 바구니에 있어요.)
I help Mom with the laundry. (나는 엄마가 세탁하는 것을 도와줘요.)

10. Washing machine (세탁기)
The washing machine is in the basement. (세탁기는 지하실에 있어요.)
We put clothes in the washing machine. (우리는 옷을 세탁기에 넣어요.)
The washing machine is noisy. (세탁기는 시끄러워요.)

11. Dryer (건조기)
We use the dryer in the basement. (우리는 지하실에서 건조기를 사용해요.)
The clothes are dry after the dryer. (건조기 후에 옷이 말랐어요.)
The dryer is hot. (건조기는 뜨거워요.)

12. Window (창문)
The window in the basement is small. (지하실 창문은 작아요.)
I look out the window. (나는 창문 밖을 바라봐요.)
The window lets in light. (창문이 빛을 들어오게 해요.)

13. Lamp (램프)
There is a lamp in the basement. (지하실에 램프가 있어요.)
I turn on the lamp. (나는 램프를 켜요.)
The lamp is on the table. (램프는 테이블 위에 있어요.)

14. Pipe (파이프)
There is a pipe on the ceiling of the basement. (지하실 천장에 파이프가 있어요.)
The pipe carries water. (파이프는 물을 나릅니다.)
Be careful of the pipe. (파이프를 조심하세요.)

15. Carpet (카펫)
The basement floor has a carpet. (지하실 바닥에 카펫이 있어요.)
The carpet is soft. (카펫은 부드러워요.)
I sit on the carpet to play. (나는 카펫에 앉아 놀아요.)

16. Heater (난방기)
The heater keeps the basement warm. (난방기가 지하실을 따뜻하게 해줘요.)
I turn on the heater in winter. (나는 겨울에 난방기를 켜요.)
The heater is hot. (난방기는 뜨거워요.)

17. Fan (선풍기)
We use a fan in the basement when it’s hot. (우리는 더울 때 지하실에서 선풍기를 사용해요.)
The fan makes the air cool. (선풍기가 공기를 시원하게 해줘요.)
The fan is loud. (선풍기는 소리가 커요.)

18. Cobweb (거미줄)
There is a cobweb in the corner of the basement. (지하실 구석에 거미줄이 있어요.)
I clean the cobweb with a broom. (나는 빗자루로 거미줄을 청소해요.)
The cobweb is sticky. (거미줄은 끈적해요.)

19. Brick (벽돌)
The basement walls are made of brick. (지하실 벽은 벽돌로 만들어졌어요.)
The brick is red. (벽돌은 빨간색이에요.)
I touch the brick wall. (나는 벽돌 벽을 만져요.)

20. Ceiling (천장)
The ceiling in the basement is low. (지하실 천장은 낮아요.)
There is a light on the ceiling. (천장에 불이 있어요.)
The ceiling is white. (천장은 하얀색이에요.)

21. Floor (바닥)
The basement floor is cold. (지하실 바닥은 차가워요.)
I walk on the floor. (나는 바닥을 걸어요.)
The floor is clean. (바닥은 깨끗해요.)

22. Freezer (냉동고)
We keep food in the freezer in the basement. (우리는 지하실 냉동고에 음식을 보관해요.)
The freezer is very cold. (냉동고는 매우 차가워요.)
I take ice cream from the freezer. (나는 냉동고에서 아이스크림을 꺼내요.)

23. Furnace (난로)
The furnace is in the basement. (난로는 지하실에 있어요.)
The furnace heats the house. (난로가 집을 따뜻하게 해요.)
The furnace is big. (난로는 커요.)

24. Valve (밸브)
There is a valve on the pipe in the basement. (지하실 파이프에 밸브가 있어요.)
The valve controls the water. (밸브가 물을 조절해요.)
I turn the valve to stop the water. (나는 물을 멈추기 위해 밸브를 돌려요.)

25. Electricity (전기)
The basement has electricity for the lights. (지하실에 불을 켜기 위한 전기가 있어요.)
I turn off the electricity when I leave. (나는 나갈 때 전기를 꺼요.)
The electricity makes the lights work. (전기가 불을 켜게 해줘요.)

26. Door (문)
The basement door is heavy. (지하실 문은 무거워요.)
I open the door to go inside. (나는 안으로 들어가기 위해 문을 열어요.)
The door is made of wood. (문은 나무로 만들어졌어요.)

27. Switch (스위치)
I flip the switch to turn on the light. (나는 불을 켜기 위해 스위치를 눌러요.)
The switch is on the wall. (스위치는 벽에 있어요.)
Don’t touch the switch. (스위치를 만지지 마세요.)

28. Wall (벽)
The basement wall is tall. (지하실 벽은 높아요.)
I paint the wall. (나는 벽을 칠해요.)
The wall is white. (벽은 하얀색이에요.)

29. Rug (러그)
There is a rug on the floor in the basement. (지하실 바닥에 러그가 있어요.)
The rug is soft. (러그는 부드러워요.)
I sit on the rug to play. (나는 놀기 위해 러그에 앉아요.)

30. Toolbox (공구함)
The toolbox is in the basement. (공구함은 지하실에 있어요.)
I open the toolbox to get a hammer. (나는 망치를 꺼내기 위해 공구함을 열어요.)
The toolbox is heavy. (공구함은 무거워요.)

반응형