초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 식당 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 14. 12:04
반응형

 

 

1. Menu (메뉴)
The menu shows all the food. (메뉴는 모든 음식을 보여줘요.)
I look at the menu to choose my food. (나는 음식을 고르기 위해 메뉴를 봐요.)
The waiter gives us the menu. (웨이터가 우리에게 메뉴를 줘요.)

2. Table (테이블)
We sit at the table to eat. (우리는 먹기 위해 테이블에 앉아요.)
The table has plates and cups. (테이블에는 접시와 컵이 있어요.)
I clean the table after dinner. (나는 저녁 식사 후에 테이블을 치워요.)

3. Chair (의자)
I sit on a chair at the restaurant. (나는 식당에서 의자에 앉아요.)
The chair is very comfortable. (의자가 매우 편해요.)
The waiter pulls out a chair for me. (웨이터가 나를 위해 의자를 빼줘요.)

4. Waiter (웨이터)
The waiter brings us food. (웨이터가 우리에게 음식을 가져와요.)
I ask the waiter for water. (나는 웨이터에게 물을 부탁해요.)
The waiter is very kind. (웨이터가 매우 친절해요.)

5. Napkin (냅킨)
I use a napkin to clean my hands. (나는 손을 닦기 위해 냅킨을 사용해요.)
The napkin is on the table. (냅킨은 테이블 위에 있어요.)
Please pass me a napkin. (나에게 냅킨을 건네줘.)

6. Plate (접시)
My food is on the plate. (내 음식은 접시에 있어요.)
The plate is round and white. (접시는 둥글고 흰색이에요.)
I clean my plate after eating. (나는 먹고 나서 접시를 깨끗이 해요.)

7. Glass (컵)
I drink water from the glass. (나는 유리컵으로 물을 마셔요.)
The glass is full of juice. (유리컵에 주스가 가득해요.)
Be careful, the glass can break. (조심해요, 유리컵이 깨질 수 있어요.)

8. Fork (포크)
I use a fork to eat my salad. (나는 샐러드를 먹기 위해 포크를 사용해요.)
The fork is next to my plate. (포크는 내 접시 옆에 있어요.)
Can you pass me the fork? (포크를 건네줄래요?)

9. Spoon (숟가락)
I use a spoon to eat soup. (나는 수프를 먹기 위해 숟가락을 사용해요.)
The spoon is in the bowl. (숟가락은 그릇 안에 있어요.)
My mom gives me a big spoon. (엄마가 나에게 큰 숟가락을 줘요.)

10. Knife (나이프)
I cut my steak with a knife. (나는 스테이크를 나이프로 잘라요.)
The knife is sharp. (나이프는 날카로워요.)
Be careful with the knife. (나이프를 조심히 다뤄요.)

11. Waitress (웨이트리스)
The waitress brings us dessert. (웨이트리스가 우리에게 디저트를 가져와요.)
The waitress is smiling. (웨이트리스가 미소 짓고 있어요.)
I ask the waitress for the check. (나는 웨이트리스에게 계산서를 요청해요.)

12. Chef (셰프)
The chef makes delicious food. (셰프가 맛있는 음식을 만들어요.)
I can see the chef in the kitchen. (나는 주방에서 셰프를 볼 수 있어요.)
The chef is cooking pasta. (셰프가 파스타를 요리하고 있어요.)

13. Bread (빵)
I eat some bread with my soup. (나는 수프와 함께 빵을 먹어요.)
The bread is warm and soft. (빵은 따뜻하고 부드러워요.)
I spread butter on my bread. (나는 내 빵에 버터를 발라요.)

14. Soup (수프)
The soup is very hot. (수프가 매우 뜨거워요.)
I eat my soup with a spoon. (나는 숟가락으로 수프를 먹어요.)
The soup smells so good. (수프가 정말 맛있는 냄새가 나요.)

15. Salad (샐러드)
I love to eat fresh salad. (나는 신선한 샐러드를 먹는 것을 좋아해요.)
The salad has lettuce and tomatoes. (샐러드에는 상추와 토마토가 있어요.)
Can I get extra dressing on my salad? (샐러드에 드레싱을 더 줄 수 있나요?)

16. Bill (계산서)
I ask for the bill after dinner. (나는 저녁 식사 후에 계산서를 요청해요.)
The bill is on the table. (계산서는 테이블 위에 있어요.)
My mom pays the bill. (엄마가 계산서를 지불해요.)

17. Order (주문)
I want to order pizza for dinner. (나는 저녁으로 피자를 주문하고 싶어요.)
The waiter takes our order. (웨이터가 우리의 주문을 받아요.)
What would you like to order? (무엇을 주문하고 싶어요?)

18. Drink (음료)
I want to have a cold drink. (나는 차가운 음료를 마시고 싶어요.)
My drink is orange juice. (내 음료는 오렌지 주스예요.)
Can I get a refill of my drink? (내 음료를 리필해 줄 수 있나요?)

19. Appetizer (애피타이저)
The appetizer is served first. (애피타이저가 먼저 나와요.)
We ordered a small appetizer. (우리는 작은 애피타이저를 주문했어요.)
The appetizer is very tasty. (애피타이저가 정말 맛있어요.)

20. Main course (메인 요리)
The main course is pasta. (메인 요리는 파스타예요.)
I love the main course at this restaurant. (나는 이 식당의 메인 요리를 정말 좋아해요.)
The main course comes after the appetizer. (메인 요리는 애피타이저 후에 나와요.)

21. Dessert (디저트)
I have ice cream for dessert. (나는 디저트로 아이스크림을 먹어요.)
The dessert is sweet and yummy. (디저트는 달콤하고 맛있어요.)
Can we see the dessert menu? (디저트 메뉴를 볼 수 있을까요?)

22. Reservation (예약)
We made a reservation for dinner. (우리는 저녁 식사 예약을 했어요.)
The reservation is for 7 o'clock. (예약은 7시예요.)
Do you have a reservation? (예약하셨나요?)

23. Tip (팁)
My dad leaves a tip for the waiter. (아빠가 웨이터에게 팁을 남겨요.)
The tip shows we liked the service. (팁은 우리가 서비스에 만족했다는 것을 보여줘요.)
How much should we give as a tip? (팁은 얼마를 줘야 할까요?)

24. Utensils (식기)
I use the utensils to eat my food. (나는 음식을 먹기 위해 식기를 사용해요.)
The utensils are clean. (식기가 깨끗해요.)
Can you pass me the utensils? (식기를 건네줄래요?)

25. Kitchen (주방)
The kitchen is where they cook the food. (주방은 음식을 요리하는 곳이에요.)
The kitchen smells like fresh bread. (주방에서 신선한 빵 냄새가 나요.)
The kitchen is very busy. (주방이 매우 바빠요.)

26. Host (접대자)
The host welcomes us at the door. (접대자가 문에서 우리를 맞이해요.)
The host shows us to our table. (접대자가 우리를 테이블로 안내해요.)
The host is very friendly. (접대자가 매우 친절해요.)

27. Customer (손님)
The customer asks for the menu. (손님이 메뉴를 요청해요.)
The customer is happy with the food. (손님이 음식에 만족해요.)
I am a customer at the restaurant. (나는 식당의 손님이에요.)

28. Buffet (뷔페)
The buffet has many kinds of food. (뷔페에는 많은 종류의 음식이 있어요.)
I love eating at the buffet. (나는 뷔페에서 먹는 것을 좋아해요.)
The buffet is all you can eat! (뷔페는 무한 리필이에요!)

29. Special (특별한 요리)
The restaurant has a special today. (식당은 오늘 특별한 요리가 있어요.)
The special is a new dish. (특별 요리는 새로운 음식이에요.)
I want to try the special. (나는 특별 요리를 먹어보고 싶어요.)

30. Recipe (조리법)
The recipe is used to make food. (조리법은 음식을 만들 때 사용돼요.)
The recipe tells us how to cook. (조리법은 우리가 어떻게 요리할지 알려줘요.)
The chef has a secret recipe. (셰프는 비밀 조리법이 있어요.)

반응형