초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 박물관 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 14. 12:12
반응형

 

 

 

1. Museum (박물관)
We are going to the museum. (우리는 박물관에 가요.)
The museum has many old things. (박물관에는 오래된 물건들이 많아요.)
I love visiting the museum. (나는 박물관을 방문하는 것을 좋아해요.)

2. Exhibit (전시물)
Look at the dinosaur exhibit! (공룡 전시물을 봐요!)
The exhibit is very interesting. (전시물이 아주 흥미로워요.)
I want to see the new exhibit. (나는 새로운 전시물을 보고 싶어요.)

3. Artifact (유물)
The artifact is very old. (이 유물은 매우 오래됐어요.)
They found the artifact in the ground. (그들은 땅속에서 유물을 발견했어요.)
The artifact is from ancient times. (이 유물은 고대에서 온 거예요.)

4. Gallery (갤러리)
The art gallery is full of paintings. (미술 갤러리는 그림으로 가득해요.)
We walked through the gallery. (우리는 갤러리를 걸어 다녔어요.)
The gallery has beautiful pictures. (갤러리에는 아름다운 그림이 있어요.)

5. Painting (그림)
I see a big painting on the wall. (나는 벽에 큰 그림을 봤어요.)
The painting is very colorful. (그 그림은 매우 색깔이 다채로워요.)
I want to make a painting like that! (나도 저런 그림을 그리고 싶어요!)

6. Statue (조각상)
The statue is tall and made of stone. (조각상은 크고 돌로 만들어졌어요.)
There is a lion statue at the entrance. (입구에 사자 조각상이 있어요.)
The statue is very old and famous. (조각상은 아주 오래되고 유명해요.)

7. Display (전시)
The display shows old coins. (전시는 오래된 동전들을 보여줘요.)
The animals are in a special display. (동물들은 특별한 전시에 있어요.)
The display changes every year. (전시는 매년 바뀌어요.)

8. Tour (투어)
We went on a tour of the museum. (우리는 박물관 투어를 했어요.)
The tour guide tells us stories. (투어 가이드가 우리에게 이야기를 해줘요.)
The tour was very fun! (투어가 정말 재미있었어요!)

9. Guide (가이드)
The guide showed us around. (가이드가 우리를 안내했어요.)
The guide knows many facts. (가이드는 많은 사실을 알고 있어요.)
I listened carefully to the guide. (나는 가이드의 말을 주의 깊게 들었어요.)

10. Map (지도)
We used a map to find the exhibits. (우리는 전시물을 찾기 위해 지도를 사용했어요.)
The map shows where everything is. (지도는 모든 것이 어디에 있는지 보여줘요.)
Can I have a map, please? (지도를 하나 주세요.)

11. History (역사)
The museum teaches us about history. (박물관은 우리에게 역사를 가르쳐줘요.)
I like learning about history. (나는 역사 배우는 것을 좋아해요.)
History is full of amazing stories. (역사는 놀라운 이야기들로 가득해요.)

12. Model (모형)
The museum has a model of a dinosaur. (박물관에는 공룡 모형이 있어요.)
The model looks very real. (모형이 아주 진짜처럼 보여요.)
I want to see the spaceship model. (나는 우주선 모형을 보고 싶어요.)

13. Dinosaur (공룡)
I saw a big dinosaur skeleton. (나는 큰 공룡 뼈를 봤어요.)
The dinosaur lived a long time ago. (공룡은 오래전에 살았어요.)
My favorite dinosaur is the T-rex. (내가 제일 좋아하는 공룡은 티라노사우루스예요.)

14. Skeleton (뼈대)
The museum has a skeleton of a whale. (박물관에는 고래의 뼈대가 있어요.)
The skeleton is huge! (뼈대는 정말 커요!)
The skeleton shows us how animals looked. (뼈대는 동물들이 어떻게 생겼는지 보여줘요.)

15. Fossil (화석)
I saw a fossil of a fish. (나는 물고기의 화석을 봤어요.)
The fossil is millions of years old. (이 화석은 수백만 년이 되었어요.)
Fossils help us learn about the past. (화석은 우리가 과거를 배우는 데 도움을 줘요.)

16. Ticket (티켓)
We need a ticket to enter the museum. (우리는 박물관에 들어가려면 티켓이 필요해요.)
I bought a ticket for the dinosaur exhibit. (나는 공룡 전시를 위한 티켓을 샀어요.)
The ticket says we can stay all day. (티켓에는 하루 종일 있을 수 있다고 적혀 있어요.)

17. Art (예술)
The museum has many pieces of art. (박물관에는 많은 예술품이 있어요.)
I love looking at art in the museum. (나는 박물관에서 예술품 보는 것을 좋아해요.)
Art can be paintings or sculptures. (예술은 그림이나 조각일 수 있어요.)

18. Sculpture (조각)
The museum has a large sculpture. (박물관에는 큰 조각상이 있어요.)
The sculpture is made of metal. (조각상은 금속으로 만들어졌어요.)
I want to see the animal sculpture. (나는 동물 조각상을 보고 싶어요.)

19. Display Case (전시 케이스)
The display case holds a golden crown. (전시 케이스 안에 금관이 있어요.)
Don't touch the display case! (전시 케이스를 만지지 마세요!)
There are many jewels in the display case. (전시 케이스 안에 많은 보석들이 있어요.)

20. Ancient (고대)
The ancient pottery is very fragile. (고대 도자기는 매우 약해요.)
I saw ancient tools in the museum. (나는 박물관에서 고대 도구들을 봤어요.)
Ancient people lived a long time ago. (고대 사람들은 오래전에 살았어요.)

21. Architecture (건축물)
The museum building has amazing architecture. (박물관 건물은 놀라운 건축물을 가지고 있어요.)
The architecture is very old. (건축물은 매우 오래됐어요.)
I love learning about architecture in the museum. (나는 박물관에서 건축물에 대해 배우는 것을 좋아해요.)

22. Audio Guide (오디오 가이드)
We used an audio guide in the museum. (우리는 박물관에서 오디오 가이드를 사용했어요.)
The audio guide explains everything. (오디오 가이드는 모든 것을 설명해줘요.)
I like listening to the audio guide. (나는 오디오 가이드를 듣는 것을 좋아해요.)

23. Exhibition Hall (전시실)
The museum's exhibition hall is very big. (박물관 전시실은 매우 커요.)
There are many paintings in the exhibition hall. (전시실에는 많은 그림들이 있어요.)
We walked through the exhibition hall. (우리는 전시실을 걸어 다녔어요.)

24. Gift Shop (기념품 가게)
We bought a toy from the gift shop. (우리는 기념품 가게에서 장난감을 샀어요.)
The gift shop has many cool things. (기념품 가게에는 멋진 것들이 많아요.)
Let's visit the gift shop after the tour. (투어가 끝나고 기념품 가게를 방문하자.)

25. Souvenir (기념품)
I got a souvenir from the museum. (나는 박물관에서 기념품을 샀어요.)
The souvenir is a small dinosaur. (기념품은 작은 공룡이에요.)
I love my new souvenir. (나는 새 기념품이 정말 마음에 들어요.)

26. Hallway (복도)
The hallway is long and has pictures. (복도는 길고 그림들이 걸려 있어요.)
We walked down the hallway to the next exhibit. (우리는 다음 전시물로 가기 위해 복도를 걸어갔어요.)
The hallway is very quiet. (복도는 아주 조용해요.)

27. Display Board (전시판)
The display board has information about the fossils. (전시판에는 화석에 대한 정보가 있어요.)
I read the display board to learn more. (나는 더 많은 것을 배우기 위해 전시판을 읽었어요.)
The display board is very helpful. (전시판은 매우 유익해요.)

28. Monument (기념비)
The museum has a monument outside. (박물관 밖에 기념비가 있어요.)
The monument is made of stone. (기념비는 돌로 만들어졌어요.)
I saw the monument in the museum garden. (나는 박물관 정원에서 기념비를 봤어요.)

29. Information Desk (안내 데스크)
We asked for help at the information desk. (우리는 안내 데스크에서 도움을 요청했어요.)
The information desk is at the entrance. (안내 데스크는 입구에 있어요.)
The lady at the information desk was very nice. (안내 데스크의 직원이 매우 친절했어요.)

30. Research Room (연구실)
The museum has a research room for scientists. (박물관에는 과학자들을 위한 연구실이 있어요.)
The research room is not open to the public. (연구실은 대중에게 공개되지 않아요.)
We learned about the fossils in the research room. (우리는 연구실에서 화석에 대해 배웠어요.)

반응형