초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 가족과 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 14. 12:36
반응형

 

 

1. Mother (엄마)
My mother makes yummy food. (우리 엄마는 맛있는 음식을 만들어요.)
I love my mother very much. (나는 엄마를 아주 많이 사랑해요.)
My mother reads me stories. (엄마가 나에게 이야기를 읽어줘요.)

2. Father (아빠)
My father helps me with my homework. (우리 아빠는 숙제를 도와줘요.)
I play games with my father. (나는 아빠와 함께 게임을 해요.)
My father takes me to the park. (아빠가 나를 공원에 데려가요.)

3. Brother (형/오빠/남동생)
My brother and I play together. (내 동생과 나는 함께 놀아요.)
I share toys with my brother. (나는 동생과 장난감을 나눠요.)
My brother helps me build blocks. (동생이 블록 쌓기를 도와줘요.)

4. Sister (누나/언니/여동생)
My sister and I have fun. (내 언니와 나는 재미있게 놀아요.)
We play dolls with my sister. (나는 언니와 함께 인형놀이를 해요.)
My sister reads me books. (언니가 나에게 책을 읽어줘요.)

5. Grandmother (할머니)
My grandmother bakes cookies. (우리 할머니는 쿠키를 구워요.)
I visit my grandmother on weekends. (나는 주말에 할머니를 방문해요.)
My grandmother tells me stories. (할머니가 나에게 이야기를 들려줘요.)

6. Grandfather (할아버지)
My grandfather tells funny jokes. (우리 할아버지는 재미있는 농담을 해요.)
I go fishing with my grandfather. (나는 할아버지와 함께 낚시를 가요.)
My grandfather teaches me to ride a bike. (할아버지가 자전거 타는 법을 가르쳐줘요.)

7. Uncle (삼촌/외삼촌)
My uncle takes me to the zoo. (삼촌이 나를 동물원에 데려가요.)
I play soccer with my uncle. (나는 삼촌과 함께 축구를 해요.)
My uncle gives me cool gifts. (삼촌이 멋진 선물을 줘요.)

8. Aunt (이모/고모)
My aunt makes delicious cake. (우리 이모는 맛있는 케이크를 만들어요.)
I go to the movies with my aunt. (나는 이모와 함께 영화를 보러 가요.)
My aunt teaches me to draw. (이모가 그림 그리는 법을 가르쳐줘요.)

9. Cousin (사촌)
My cousin and I play in the yard. (내 사촌과 나는 마당에서 놀아요.)
I share toys with my cousin. (나는 사촌과 장난감을 나눠요.)
My cousin and I build sandcastles. (사촌과 나는 모래성을 쌓아요.)

10. Nephew (조카, 남자)
My nephew loves to play with cars. (내 조카는 자동차 가지고 노는 것을 좋아해요.)
I buy toys for my nephew. (나는 조카를 위해 장난감을 사요.)
My nephew visits us on weekends. (내 조카는 주말에 우리를 방문해요.)

11. Niece (조카, 여자)
My niece likes to play with dolls. (내 조카는 인형놀이를 좋아해요.)
I read books to my niece. (나는 조카에게 책을 읽어줘요.)
My niece draws pictures for me. (내 조카는 나를 위해 그림을 그려요.)

12. Brother-in-law (형부/제부)
My brother-in-law helps fix things. (형부가 물건을 고치는 것을 도와줘요.)
I play with my brother-in-law's kids. (나는 형부의 아이들과 함께 놀아요.)
My brother-in-law makes funny faces. (형부가 재미있는 표정을 짓어요.)

13. Sister-in-law (올케/형수)
My sister-in-law makes yummy dinners. (올케가 맛있는 저녁을 만들어요.)
I go shopping with my sister-in-law. (나는 형수와 함께 쇼핑을 가요.)
My sister-in-law helps me with homework. (형수가 숙제를 도와줘요.)

14. Father-in-law (장인어른)
My father-in-law likes gardening. (장인어른은 정원 가꾸기를 좋아해요.)
I visit my father-in-law on holidays. (나는 명절에 장인어른을 방문해요.)
My father-in-law tells great stories. (장인어른이 멋진 이야기를 해줘요.)

15. Mother-in-law (장모님)
My mother-in-law cooks delicious meals. (장모님이 맛있는 음식을 요리해요.)
I help my mother-in-law with the garden. (나는 장모님을 돕고 정원을 가꿔요.)
My mother-in-law makes us happy. (장모님이 우리를 행복하게 해줘요.)

16. Stepfather (계부)
My stepfather reads me bedtime stories. (계부가 나에게 자기 전 이야기를 읽어줘요.)
I play games with my stepfather. (나는 계부와 함께 게임을 해요.)
My stepfather helps with schoolwork. (계부가 학교 숙제를 도와줘요.)

17. Stepmother (계모)
My stepmother makes yummy cookies. (계모가 맛있는 쿠키를 만들어요.)
I watch movies with my stepmother. (나는 계모와 함께 영화를 봐요.)
My stepmother takes me to the park. (계모가 나를 공원에 데려가요.)

18. Great-grandmother (증조할머니)
My great-grandmother tells old stories. (증조할머니가 옛날 이야기를 해줘요.)
I visit my great-grandmother on special days. (나는 특별한 날에 증조할머니를 방문해요.)
My great-grandmother makes beautiful quilts. (증조할머니가 아름다운 퀼트를 만들어요.)

19. Great-grandfather (증조할아버지)
My great-grandfather likes to garden. (증조할아버지가 정원 가꾸기를 좋아해요.)
I listen to stories from my great-grandfather. (나는 증조할아버지의 이야기를 들어요.)
My great-grandfather tells funny jokes. (증조할아버지가 재미있는 농담을 해요.)

20. Half-brother (이복형제)
My half-brother and I play together. (내 이복형제와 나는 함께 놀아요.)
We share a room with my half-brother. (우리는 이복형제와 방을 나누어 써요.)
My half-brother helps with homework. (이복형제가 숙제를 도와줘요.)

21. Half-sister (이복자매)
My half-sister loves to dance. (내 이복자매는 춤추는 것을 좋아해요.)
We go to the park with my half-sister. (우리는 이복자매와 함께 공원에 가요.)
My half-sister and I play games. (이복자매와 나는 게임을 해요.)

22. Stepbrother (의붓형제)
My stepbrother has a cool bike. (내 의붓형제는 멋진 자전거를 가지고 있어요.)
We play video games with my stepbrother. (우리는 의붓형제와 함께 비디오 게임을 해요.)
My stepbrother helps me with my chores. (의붓형제가 집안일을 도와줘요.)

23. Stepsister (의붓자매)
My stepsister likes to read books. (내 의붓자매는 책 읽는 것을 좋아해요.)
We draw pictures with my stepsister. (우리는 의붓자매와 함께 그림을 그려요.)
My stepsister plays with my toys. (의붓자매가 내 장난감으로 놉니다.)

24. Cousin (사촌)
My cousin and I go to the beach. (내 사촌과 나는 해변에 가요.)
We have sleepovers with my cousin. (우리는 사촌과 함께 자는 놀이를 해요.)
My cousin and I play soccer together. (사촌과 나는 함께 축구를 해요.)

25. Adopted brother (입양한 형제)
My adopted brother is very kind. (내 입양한 형제는 매우 친절해요.)
We read books with my adopted brother. (우리는 입양한 형제와 함께 책을 읽어요.)
My adopted brother plays the piano. (내 입양한 형제는 피아노를 연주해요.)

26. Adopted sister (입양한 자매)
My adopted sister loves animals. (내 입양한 자매는 동물을 좋아해요.)
We have fun with my adopted sister. (우리는 입양한 자매와 함께 재미있게 놀아요.)
My adopted sister and I go to the park. (입양한 자매와 나는 공원에 가요.)

27. In-law (혼인 관계의 친척)
My in-law family is very nice. (내 혼인 관계의 친척 가족은 매우 친절해요.)
We have dinner with my in-law family. (우리는 혼인 관계의 친척 가족과 저녁을 먹어요.)
My in-law relatives visit us often. (혼인 관계의 친척들이 자주 방문해요.)

28. Foster parent (위탁 부모)
My foster parent is very caring. (내 위탁 부모는 매우 배려가 깊어요.)
I spend time with my foster parent. (나는 위탁 부모와 시간을 보내요.)
My foster parent helps me with school. (위탁 부모가 학교 숙제를 도와줘요.)

29. Guardian (후견인)
My guardian makes sure I am safe. (내 후견인은 내가 안전한지 확인해요.)
I talk to my guardian about school. (나는 후견인에게 학교에 대해 이야기해요.)
My guardian takes me to the doctor. (후견인이 나를 의사에게 데려가요.)

30. Relative (친척)
My relative visits us during holidays. (내 친척은 명절에 우리를 방문해요.)
We have fun with our relative. (우리는 친척과 함께 재미있게 놀아요.)
My relative gives us nice presents. (내 친척이 우리에게 좋은 선물을 줘요.)

반응형