초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 초등학생들이 가장 많이 쓰는 명사 30개

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 25. 10:57
반응형

 

 

 

1. Dog (개)
I have a dog.
(나는 개를 키운다.)
The dog is playing in the park.
(그 개는 공원에서 놀고 있다.)
My dog loves to run.
(내 개는 뛰는 것을 좋아한다.)

2. Cat (고양이)
The cat is sleeping on the bed.
(고양이는 침대 위에서 자고 있다.)
She has a black cat.
(그녀는 검은 고양이를 가지고 있다.)
The cat likes milk.
(고양이는 우유를 좋아한다.)

3. School (학교)
I go to school every day.
(나는 매일 학교에 간다.)
My school is big.
(내 학교는 크다.)
We learn at school.
(우리는 학교에서 배운다.)

4. Book (책)
I read a book at night.
(나는 밤에 책을 읽는다.)
This is my favorite book.
(이것은 내가 가장 좋아하는 책이다.)
The book is on the table.
(책은 테이블 위에 있다.)

5. Car (자동차)
My dad has a red car.
(아빠는 빨간 자동차를 가지고 있다.)
The car is fast.
(자동차는 빠르다.)
We go to the store by car.
(우리는 자동차로 가게에 간다.)

6. House (집)
I live in a big house.
(나는 큰 집에 산다.)
The house has a garden.
(그 집은 정원을 가지고 있다.)
Our house is blue.
(우리 집은 파란색이다.)

7. Friend (친구)
My friend is very nice.
(내 친구는 매우 친절하다.)
I play with my friend.
(나는 친구와 논다.)
She is my best friend.
(그녀는 내 가장 친한 친구다.)

8. Water (물)
I drink water every day.
(나는 매일 물을 마신다.)
The water is cold.
(물이 차갑다.)
We need water to live.
(우리는 살기 위해 물이 필요하다.)

9. Food (음식)
I like to eat good food.
(나는 맛있는 음식을 먹는 것을 좋아한다.)
My favorite food is pizza.
(내가 가장 좋아하는 음식은 피자다.)
We eat food at the table.
(우리는 식탁에서 음식을 먹는다.)

10. Milk (우유)
I drink milk for breakfast.
(나는 아침에 우유를 마신다.)
The cat likes milk.
(고양이는 우유를 좋아한다.)
She pours milk into the cup.
(그녀는 컵에 우유를 따른다.)

11. Teacher (선생님)
My teacher is very kind.
(내 선생님은 매우 친절하다.)
The teacher helps me with my homework.
(선생님은 내 숙제를 도와준다.)
I like my teacher.
(나는 내 선생님을 좋아한다.)

12. Ball (공)
I play with the ball.
(나는 공으로 놀고 있다.)
The ball is red.
(그 공은 빨간색이다.)
We kick the ball in the park.
(우리는 공을 공원에서 찬다.)

13. Apple (사과)
I eat an apple every day.
(나는 매일 사과를 먹는다.)
The apple is sweet.
(그 사과는 달콤하다.)
She has a green apple.
(그녀는 초록 사과를 가지고 있다.)

14. Chair (의자)
I sit on the chair.
(나는 의자에 앉는다.)
The chair is comfortable.
(그 의자는 편안하다.)
There is a chair in the room.
(방에 의자가 있다.)

15. Sun (태양)
The sun is bright today.
(오늘 태양이 밝다.)
We see the sun in the morning.
(우리는 아침에 태양을 본다.)
The sun is hot.
(태양은 뜨겁다.)

16. Tree (나무)
The tree is tall.
(그 나무는 크다.)
There is a bird in the tree.
(나무에 새가 있다.)
I sit under the tree.
(나는 나무 아래에 앉는다.)

17. Phone (전화)
I call my mom on the phone.
(나는 전화로 엄마에게 전화한다.)
The phone is ringing.
(전화가 울리고 있다.)
She talks on the phone.
(그녀는 전화로 이야기한다.)

18. Family (가족)
I love my family.
(나는 내 가족을 사랑한다.)
My family is very big.
(내 가족은 매우 크다.)
We go on vacation with my family.
(우리는 가족과 함께 휴가를 간다.)

19. Toy (장난감)
I have a new toy.
(나는 새 장난감을 가지고 있다.)
The toy is fun to play with.
(그 장난감은 재미있다.)
He gives me a toy.
(그는 나에게 장난감을 준다.)

20. Baby (아기)
The baby is sleeping.
(아기는 자고 있다.)
She holds the baby.
(그녀는 아기를 안고 있다.)
The baby is crying.
(아기가 울고 있다.)

21. Box (상자)
There is a box on the floor.
(바닥에 상자가 있다.)
I put my toys in the box.
(나는 내 장난감을 상자에 넣는다.)
The box is heavy.
(상자가 무겁다.)

22. Bag (가방)
I carry my books in my bag.
(나는 내 가방에 책을 넣고 다닌다.)
The bag is blue.
(가방은 파란색이다.)
She buys a new bag.
(그녀는 새 가방을 산다.)

23. Store (가게)
I go to the store with my mom.
(나는 엄마와 가게에 간다.)
The store sells toys.
(그 가게는 장난감을 판다.)
We buy food at the store.
(우리는 가게에서 음식을 산다.)

24. Clock (시계)
The clock is on the wall.
(시계가 벽에 있다.)
I check the time on the clock.
(나는 시계에서 시간을 확인한다.)
The clock is broken.
(시계가 고장 났다.)

25. Pen (펜)
I write with a pen.
(나는 펜으로 글을 쓴다.)
The pen is blue.
(펜은 파란색이다.)
She gives me a new pen.
(그녀는 나에게 새 펜을 준다.)

26. Movie (영화)
I watch a movie with my friends.
(나는 친구들과 영화를 본다.)
The movie is funny.
(그 영화는 재미있다.)
We go to the movie theater.
(우리는 영화관에 간다.)

27. Pizza (피자)
I eat pizza for dinner.
(나는 저녁으로 피자를 먹는다.)
The pizza is hot.
(피자가 뜨겁다.)
We share a pizza.
(우리는 피자를 나눠 먹는다.)

28. Cup (컵)
I drink water from a cup.
(나는 컵으로 물을 마신다.)
The cup is on the table.
(컵이 테이블 위에 있다.)
She fills the cup with juice.
(그녀는 컵에 주스를 채운다.)

29. Window (창문)
The window is open.
(창문이 열려 있다.)
I look outside through the window.
(나는 창문을 통해 밖을 본다.)
She closes the window.
(그녀는 창문을 닫는다.)

30. Computer (컴퓨터)
I play games on my computer.
(나는 내 컴퓨터로 게임을 한다.)
The computer is fast.

반응형