초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 채소 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 12. 12:53
반응형

 

 

 

carrot - 당근

The carrot is orange. (당근은 주황색이에요.)
I like to eat raw carrots. (나는 생당근을 먹는 걸 좋아해요.)
Carrots help you see better. (당근은 시력에 좋아요.)

potato - 감자

I eat a baked potato. (나는 구운 감자를 먹어요.)
The potato is brown on the outside. (감자는 겉이 갈색이에요.)
Potatoes are good for making fries. (감자는 감자튀김을 만들기 좋아요.)

tomato - 토마토

The tomato is red and juicy. (토마토는 빨갛고 즙이 많아요.)
I put tomatoes in my salad. (나는 샐러드에 토마토를 넣어요.)
Tomatoes grow on vines. (토마토는 덩굴에서 자라요.)

cucumber - 오이

I slice the cucumber. (나는 오이를 썰어요.)
The cucumber is green and long. (오이는 초록색이고 길어요.)
I like to eat fresh cucumbers. (나는 신선한 오이를 먹는 걸 좋아해요.)

broccoli - 브로콜리

Broccoli looks like little trees. (브로콜리는 작은 나무처럼 생겼어요.)
I eat steamed broccoli. (나는 찐 브로콜리를 먹어요.)
Broccoli is very healthy. (브로콜리는 매우 건강에 좋아요.)

lettuce - 상추

I use lettuce in my sandwich. (나는 샌드위치에 상추를 넣어요.)
The lettuce is green and crunchy. (상추는 초록색이고 아삭해요.)
Rabbits like to eat lettuce. (토끼는 상추를 좋아해요.)

spinach - 시금치

Spinach makes you strong. (시금치는 당신을 강하게 만들어줘요.)
I eat a bowl of spinach salad. (나는 시금치 샐러드 한 그릇을 먹어요.)
Spinach is green and leafy. (시금치는 초록색이고 잎이 많아요.)

onion - 양파

The onion is white inside. (양파는 속이 하얀색이에요.)
I cry when I cut an onion. (나는 양파를 자를 때 울어요.)
Onions add flavor to food. (양파는 음식에 맛을 더해줘요.)

pepper - 피망, 고추

I eat a red pepper. (나는 빨간 피망을 먹어요.)
The pepper is spicy. (고추는 매워요.)
Peppers come in many colors. (피망은 여러 색깔로 나와요.)

corn - 옥수수

I like to eat corn on the cob. (나는 옥수수를 통째로 먹는 걸 좋아해요.)
The corn is yellow. (옥수수는 노란색이에요.)
Corn grows tall in the field. (옥수수는 들판에서 높게 자라요.)

peas - 완두콩

I eat peas with my dinner. (나는 저녁 식사에 완두콩을 먹어요.)
Peas are small and green. (완두콩은 작고 초록색이에요.)
I like to put peas in my soup. (나는 수프에 완두콩을 넣는 걸 좋아해요.)

garlic - 마늘

Garlic makes food taste good. (마늘은 음식을 맛있게 해줘요.)
I chop the garlic. (나는 마늘을 다져요.)
The garlic is white. (마늘은 하얀색이에요.)

cabbage - 양배추

Cabbage is used in salads. (양배추는 샐러드에 사용돼요.)
The cabbage is big and round. (양배추는 크고 둥글어요.)
I like to eat cabbage soup. (나는 양배추 수프를 좋아해요.)

zucchini - 주키니

Zucchini looks like a cucumber. (주키니는 오이처럼 생겼어요.)
I slice the zucchini for stir-fry. (나는 볶음 요리에 주키니를 썰어요.)
Zucchini is soft when cooked. (주키니는 요리하면 부드러워요.)

eggplant - 가지

The eggplant is purple. (가지는 보라색이에요.)
I eat grilled eggplant. (나는 구운 가지를 먹어요.)
Eggplant is soft inside. (가지는 속이 부드러워요.)

pumpkin - 호박

I carve a pumpkin for Halloween. (나는 할로윈을 위해 호박을 조각해요.)
Pumpkins are big and orange. (호박은 크고 주황색이에요.)
I eat pumpkin pie in the fall. (나는 가을에 호박 파이를 먹어요.)

radish - 무

Radishes are crunchy. (무는 아삭해요.)
I eat a slice of radish. (나는 무 한 조각을 먹어요.)
The radish is white inside. (무는 속이 하얀색이에요.)

beet - 비트

The beet is red. (비트는 빨간색이에요.)
I drink beet juice. (나는 비트 주스를 마셔요.)
Beets grow under the ground. (비트는 땅속에서 자라요.)

celery - 샐러리

Celery is green and crunchy. (샐러리는 초록색이고 아삭해요.)
I eat celery with peanut butter. (나는 샐러리를 땅콩버터와 함께 먹어요.)
Celery is good for snacks. (샐러리는 간식으로 좋아요.)

cauliflower - 콜리플라워

Cauliflower looks like white broccoli. (콜리플라워는 하얀 브로콜리처럼 생겼어요.)
I eat steamed cauliflower. (나는 찐 콜리플라워를 먹어요.)
Cauliflower is very healthy. (콜리플라워는 매우 건강에 좋아요.)

asparagus - 아스파라거스

Asparagus is long and green. (아스파라거스는 길고 초록색이에요.)
I like to eat grilled asparagus. (나는 구운 아스파라거스를 먹는 걸 좋아해요.)
Asparagus grows in the spring. (아스파라거스는 봄에 자라요.)

mushroom - 버섯

The mushroom is soft and brown. (버섯은 부드럽고 갈색이에요.)
I like to eat mushrooms in my pasta. (나는 파스타에 버섯을 넣어 먹는 걸 좋아해요.)
Mushrooms grow in the forest. (버섯은 숲에서 자라요.)

leek - 대파

Leeks are long and green. (대파는 길고 초록색이에요.)
I use leeks in soup. (나는 수프에 대파를 넣어요.)
Leeks are related to onions. (대파는 양파와 관련이 있어요.)

sweet potato - 고구마

Sweet potatoes are orange inside. (고구마는 속이 주황색이에요.)
I eat a baked sweet potato. (나는 구운 고구마를 먹어요.)
Sweet potatoes are sweet and soft. (고구마는 달고 부드러워요.)

bean sprouts - 콩나물

I eat bean sprouts in my salad. (나는 샐러드에 콩나물을 넣어 먹어요.)
Bean sprouts are crunchy. (콩나물은 아삭해요.)
Bean sprouts grow quickly. (콩나물은 빨리 자라요.)

반응형