초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 음식 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 12. 12:56
반응형

 

 

bread - 빵

I eat bread for breakfast. (나는 아침에 빵을 먹어요.)
The bread is soft. (빵은 부드러워요.)
I like to put butter on my bread. (나는 빵에 버터를 바르는 걸 좋아해요.)

butter - 버터

I spread butter on my toast. (나는 토스트에 버터를 발라요.)
Butter is yellow and soft. (버터는 노랗고 부드러워요.)
I like my pancakes with butter. (나는 팬케이크에 버터를 발라 먹는 걸 좋아해요.)

milk - 우유

I drink a glass of milk. (나는 우유 한 잔을 마셔요.)
Milk is white and cold. (우유는 하얗고 차가워요.)
I pour milk on my cereal. (나는 시리얼에 우유를 부어요.)

cheese - 치즈

I like cheese on my pizza. (나는 피자 위에 치즈를 좋아해요.)
Cheese is yellow and soft. (치즈는 노랗고 부드러워요.)
I eat a cheese sandwich for lunch. (나는 점심으로 치즈 샌드위치를 먹어요.)

egg - 달걀

I eat an egg for breakfast. (나는 아침으로 달걀을 먹어요.)
Eggs are white and yellow inside. (달걀은 속이 하얗고 노래요.)
I like my egg scrambled. (나는 달걀을 스크램블로 먹는 걸 좋아해요.)

chicken - 닭고기

I eat chicken for dinner. (나는 저녁으로 닭고기를 먹어요.)
Chicken is tasty and juicy. (닭고기는 맛있고 즙이 많아요.)
I like fried chicken. (나는 튀긴 닭고기를 좋아해요.)

beef - 소고기

I like to eat beef with rice. (나는 밥과 함께 소고기를 먹는 걸 좋아해요.)
Beef is red before it is cooked. (소고기는 요리하기 전에 빨간색이에요.)
I eat beef steak for dinner. (나는 저녁으로 소고기 스테이크를 먹어요.)

fish - 생선

I eat fish with my family. (나는 가족과 함께 생선을 먹어요.)
Fish is healthy for you. (생선은 건강에 좋아요.)
I like grilled fish. (나는 구운 생선을 좋아해요.)

shrimp - 새우

I eat shrimp for dinner. (나는 저녁으로 새우를 먹어요.)
Shrimp is small and tasty. (새우는 작고 맛있어요.)
I like fried shrimp. (나는 튀긴 새우를 좋아해요.)

bacon - 베이컨

I like bacon with my eggs. (나는 달걀과 함께 베이컨을 먹는 걸 좋아해요.)
Bacon is crispy and salty. (베이컨은 바삭하고 짭짤해요.)
I cook bacon in the morning. (나는 아침에 베이컨을 요리해요.)

ham - 햄

I put ham in my sandwich. (나는 샌드위치에 햄을 넣어요.)
Ham is pink and salty. (햄은 분홍색이고 짭짤해요.)
I like to eat ham for lunch. (나는 점심으로 햄을 먹는 걸 좋아해요.)

pasta - 파스타

I eat pasta with tomato sauce. (나는 파스타를 토마토 소스와 함께 먹어요.)
Pasta is long and soft. (파스타는 길고 부드러워요.)
I like spaghetti pasta. (나는 스파게티 파스타를 좋아해요.)

pizza - 피자

I like pizza with cheese. (나는 치즈가 있는 피자를 좋아해요.)
Pizza is yummy and hot. (피자는 맛있고 뜨거워요.)
I eat pizza with my friends. (나는 친구들과 함께 피자를 먹어요.)

noodles - 면

I eat noodles for lunch. (나는 점심으로 면을 먹어요.)
Noodles are soft and long. (면은 부드럽고 길어요.)
I like spicy noodles. (나는 매운 면을 좋아해요.)

sandwich - 샌드위치

I eat a sandwich for lunch. (나는 점심으로 샌드위치를 먹어요.)
The sandwich has ham and cheese. (샌드위치에는 햄과 치즈가 있어요.)
Sandwiches are easy to make. (샌드위치는 만들기 쉬워요.)

hotdog - 핫도그

I eat a hotdog at the park. (나는 공원에서 핫도그를 먹어요.)
The hotdog has mustard on it. (핫도그에 머스터드가 있어요.)
Hotdogs are yummy and hot. (핫도그는 맛있고 뜨거워요.)

burger - 햄버거

I like burgers with cheese. (나는 치즈가 든 햄버거를 좋아해요.)
Burgers are tasty and big. (햄버거는 맛있고 커요.)
I eat a burger with fries. (나는 감자튀김과 함께 햄버거를 먹어요.)

fries - 감자튀김

I like fries with ketchup. (나는 케첩과 함께 감자튀김을 먹는 걸 좋아해요.)
Fries are crispy and salty. (감자튀김은 바삭하고 짭짤해요.)
I eat fries with my burger. (나는 햄버거와 함께 감자튀김을 먹어요.)

sausage - 소시지

I eat sausage with my breakfast. (나는 아침에 소시지를 먹어요.)
Sausages are salty and tasty. (소시지는 짭짤하고 맛있어요.)
I like grilled sausage. (나는 구운 소시지를 좋아해요.)

pancake - 팬케이크

I eat pancakes for breakfast. (나는 아침으로 팬케이크를 먹어요.)
Pancakes are soft and sweet. (팬케이크는 부드럽고 달아요.)
I like syrup on my pancakes. (나는 팬케이크에 시럽을 발라 먹는 걸 좋아해요.)

waffle - 와플

I eat a waffle for breakfast. (나는 아침으로 와플을 먹어요.)
Waffles are crispy and sweet. (와플은 바삭하고 달아요.)
I like butter on my waffle. (나는 와플에 버터를 발라 먹는 걸 좋아해요.)

cereal - 시리얼

I eat cereal with milk. (나는 우유와 함께 시리얼을 먹어요.)
Cereal is crunchy and sweet. (시리얼은 바삭하고 달아요.)
I eat cereal for breakfast. (나는 아침으로 시리얼을 먹어요.)

yogurt - 요구르트

I eat yogurt with fruit. (나는 요구르트를 과일과 함께 먹어요.)
Yogurt is creamy and cold. (요구르트는 크림 같고 차가워요.)
I like strawberry yogurt. (나는 딸기 요구르트를 좋아해요.)

soup - 수프

I eat soup when it’s cold. (나는 날씨가 추울 때 수프를 먹어요.)
Soup is hot and tasty. (수프는 뜨겁고 맛있어요.)
I like chicken soup. (나는 닭고기 수프를 좋아해요.)

rice - 밥

I eat rice with my meal. (나는 식사와 함께 밥을 먹어요.)
Rice is white and soft. (밥은 하얗고 부드러워요.)
I like fried rice. (나는 볶음밥을 좋아해요.)

toast - 토스트

I eat toast for breakfast. (나는 아침으로 토스트를 먹어요.)
Toast is crispy and hot. (토스트는 바삭하고 뜨거워요.)
I spread jam on my toast. (나는 토스트에 잼을 발라 먹어요.)

jam - 잼

I put jam on my toast. (나는 토스트에 잼을 발라요.)
Jam is sweet and sticky. (잼은 달고 끈적거려요.)
I like strawberry jam. (나는 딸기 잼을 좋아해요.)

ketchup - 케첩

I put ketchup on my fries. (나는 감자튀김에 케첩을 뿌려요.)
Ketchup is red and sweet. (케첩은 빨갛고 달아요.)
I like ketchup on my burger. (나는 햄버거에 케첩을 뿌려 먹는 걸 좋아해요.)

syrup - 시럽

I put syrup on my pancakes. (나는 팬케이크에 시럽을 뿌려 먹어요.)
Syrup is sweet and sticky. (시럽은 달고 끈적거려요.)
I like maple syrup. (나는 메이플 시럽을 좋아해요.)

ice cream - 아이스크림

I eat ice cream on a hot day. (나는 더운 날에 아이스크림을 먹어요.)
Ice cream is cold and sweet. (아이스크림은 차갑고 달아요.)
I like chocolate ice cream. (나는 초콜릿 아이스크림을 좋아해요.)

chocolate - 초콜릿

I eat chocolate as a snack. (나는 간식으로 초콜릿을 먹어요.)
Chocolate is sweet and brown. (초콜릿은 달고 갈색이에요.)
I like chocolate with nuts. (나는 견과류가 든 초콜릿을 좋아해요.)

cookie - 쿠키

I eat a cookie with milk. (나는 우유와 함께 쿠키를 먹어요.)
Cookies are sweet and crunchy. (쿠키는 달고 바삭해요.)
I like chocolate chip cookies. (나는 초콜릿 칩 쿠키를 좋아해요.)

cake - 케이크

I eat cake at birthday parties. (나는 생일 파티에서 케이크를 먹어요.)
Cake is sweet and soft. (케이크는 달고 부드러워요.)
I like chocolate cake. (나는 초콜릿 케이크를 좋아해요.)

donut - 도넛

I eat a donut for a snack. (나는 간식으로 도넛을 먹어요.)
Donuts are sweet and round. (도넛은 달고 둥글어요.)
I like donuts with sprinkles. (나는 스프링클이 뿌려진 도넛을 좋아해요.)

pie - 파이

I like apple pie. (나는 사과 파이를 좋아해요.)
Pie is sweet and warm. (파이는 달고 따뜻해요.)
I eat pie for dessert. (나는 디저트로 파이를 먹어요.)

muffin - 머핀

I eat a muffin for breakfast. (나는 아침으로 머핀을 먹어요.)
Muffins are soft and sweet. (머핀은 부드럽고 달아요.)
I like blueberry muffins. (나는 블루베리 머핀을 좋아해요.)

pudding - 푸딩

I eat pudding for dessert. (나는 디저트로 푸딩을 먹어요.)
Pudding is soft and sweet. (푸딩은 부드럽고 달아요.)
I like chocolate pudding. (나는 초콜릿 푸딩을 좋아해요.)

salad - 샐러드

I eat salad with my lunch. (나는 점심에 샐러드를 먹어요.)
Salad is fresh and green. (샐러드는 신선하고 초록색이에요.)
I like salad with dressing. (나는 샐러드에 드레싱을 넣어 먹는 걸 좋아해요.)

butter - 버터

I spread butter on my toast. (나는 토스트에 버터를 발라요.)
Butter is soft and yellow. (버터는 부드럽고 노란색이에요.)
I like melted butter on pancakes. (나는 팬케이크에 녹인 버터를 좋아해요.)

cream - 크림

I put cream in my coffee. (나는 커피에 크림을 넣어요.)
Cream is white and thick. (크림은 하얗고 걸쭉해요.)
I like whipped cream on my cake. (나는 케이크에 휘핑 크림을 좋아해요.)

반응형