초등 단어, 이것만 외워!

초등 단어) 취미 관련 단어들과 예문

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 9. 12. 13:06
반응형

 

 

 

1. Drawing (그림 그리기)
I like drawing animals. (나는 동물 그리기를 좋아해요.)
She is drawing a big tree. (그녀는 큰 나무를 그리고 있어요.)
We are drawing with crayons. (우리는 크레용으로 그림을 그리고 있어요.)

2. Singing (노래 부르기)
I love singing songs. (나는 노래 부르기를 좋아해요.)
She is singing with her friends. (그녀는 친구들과 함께 노래하고 있어요.)
We are singing a happy song. (우리는 행복한 노래를 부르고 있어요.)

3. Dancing (춤추기)
I am dancing to the music. (나는 음악에 맞춰 춤을 추고 있어요.)
He likes dancing every day. (그는 매일 춤추는 것을 좋아해요.)
We are dancing at the party. (우리는 파티에서 춤을 추고 있어요.)

4. Reading (책 읽기)
I like reading fairy tales. (나는 동화 읽기를 좋아해요.)
She is reading a new book. (그녀는 새 책을 읽고 있어요.)
We are reading together. (우리는 함께 책을 읽고 있어요.)

5. Running (달리기)
I am running fast. (나는 빨리 달리고 있어요.)
He likes running in the park. (그는 공원에서 달리기를 좋아해요.)
We are running in the race. (우리는 경주에서 달리고 있어요.)

6. Swimming (수영)
I like swimming in the pool. (나는 수영장에서 수영하는 것을 좋아해요.)
She is swimming with her friends. (그녀는 친구들과 함께 수영하고 있어요.)
We are swimming in the ocean. (우리는 바다에서 수영하고 있어요.)

7. Playing (놀이)
I love playing with toys. (나는 장난감을 가지고 노는 것을 좋아해요.)
He is playing with his dog. (그는 그의 강아지와 놀고 있어요.)
We are playing outside. (우리는 밖에서 놀고 있어요.)

8. Cooking (요리)
I like cooking with my mom. (나는 엄마와 함께 요리하는 것을 좋아해요.)
She is cooking dinner. (그녀는 저녁을 요리하고 있어요.)
We are cooking some cookies. (우리는 쿠키를 만들고 있어요.)

9. Biking (자전거 타기)
I like biking in the park. (나는 공원에서 자전거 타기를 좋아해요.)
He is biking with his dad. (그는 아빠와 함께 자전거를 타고 있어요.)
We are biking around the neighborhood. (우리는 동네를 자전거로 돌고 있어요.)

10. Hiking (등산)
I like hiking in the mountains. (나는 산에서 등산하는 것을 좋아해요.)
She is hiking with her family. (그녀는 가족과 함께 등산하고 있어요.)
We are hiking up the hill. (우리는 언덕을 올라가며 등산하고 있어요.)

11. Skating (스케이트 타기)
I love skating on the ice. (나는 얼음 위에서 스케이트 타기를 좋아해요.)
He is skating with his friends. (그는 친구들과 함께 스케이트를 타고 있어요.)
We are skating at the rink. (우리는 스케이트장에서 스케이트를 타고 있어요.)

12. Painting (페인팅)
I like painting flowers. (나는 꽃을 페인팅하는 것을 좋아해요.)
She is painting a picture of the sky. (그녀는 하늘을 그리고 있어요.)
We are painting on a big canvas. (우리는 큰 캔버스에 페인팅을 하고 있어요.)

13. Playing soccer (축구하기)
I love playing soccer with my friends. (나는 친구들과 축구하는 것을 좋아해요.)
He is playing soccer in the field. (그는 운동장에서 축구하고 있어요.)
We are playing soccer after school. (우리는 방과 후에 축구를 하고 있어요.)

14. Playing baseball (야구하기)
I like playing baseball on weekends. (나는 주말에 야구하는 것을 좋아해요.)
He is playing baseball with his team. (그는 팀과 함께 야구를 하고 있어요.)
We are playing baseball at the park. (우리는 공원에서 야구를 하고 있어요.)

15. Jumping (점프하기)
I love jumping on the trampoline. (나는 트램펄린에서 점프하는 것을 좋아해요.)
She is jumping up and down. (그녀는 위아래로 점프하고 있어요.)
We are jumping over the rope. (우리는 줄을 넘으며 점프하고 있어요.)

16. Playing the piano (피아노 연주하기)
I like playing the piano every day. (나는 매일 피아노 연주하는 것을 좋아해요.)
She is playing the piano at the concert. (그녀는 콘서트에서 피아노를 연주하고 있어요.)
We are playing the piano together. (우리는 함께 피아노를 연주하고 있어요.)

17. Gardening (정원 가꾸기)
I like gardening with my mom. (나는 엄마와 함께 정원을 가꾸는 것을 좋아해요.)
He is gardening in the backyard. (그는 뒷마당에서 정원을 가꾸고 있어요.)
We are gardening on a sunny day. (우리는 맑은 날 정원을 가꾸고 있어요.)

18. Fishing (낚시)
I like fishing at the lake. (나는 호수에서 낚시하는 것을 좋아해요.)
He is fishing with his dad. (그는 아빠와 함께 낚시하고 있어요.)
We are fishing on the boat. (우리는 배에서 낚시하고 있어요.)

19. Playing video games (비디오 게임하기)
I like playing video games with my brother. (나는 형과 비디오 게임하는 것을 좋아해요.)
He is playing video games after school. (그는 방과 후에 비디오 게임을 하고 있어요.)
We are playing video games at home. (우리는 집에서 비디오 게임을 하고 있어요.)

20. Building (건축)
I like building with blocks. (나는 블록으로 만드는 것을 좋아해요.)
He is building a tall tower. (그는 높은 탑을 쌓고 있어요.)
We are building a house. (우리는 집을 짓고 있어요.)

21. Collecting (수집)
I love collecting stamps. (나는 우표 수집하는 것을 좋아해요.)
He is collecting rocks. (그는 돌을 수집하고 있어요.)
We are collecting shells at the beach. (우리는 해변에서 조개를 모으고 있어요.)

22. Crafting (공예)
I like crafting with paper. (나는 종이로 공예하는 것을 좋아해요.)
She is crafting a boat. (그녀는 배를 만들고 있어요.)
We are crafting with glue and scissors. (우리는 풀과 가위로 공예를 하고 있어요.)

23. Knitting (뜨개질)
I like knitting scarves. (나는 목도리를 뜨는 것을 좋아해요.)
She is knitting a sweater. (그녀는 스웨터를 뜨고 있어요.)
We are knitting together. (우리는 함께 뜨개질을 하고 있어요.)

24. Playing basketball (농구하기)
I love playing basketball with my friends. (나는 친구들과 농구하는 것을 좋아해요.)
He is playing basketball at the court. (그는 농구장에서 농구하고 있어요.)
We are playing basketball after school. (우리는 방과 후에 농구를 하고 있어요.)

25. Camping (캠핑)
I like camping in the woods. (나는 숲에서 캠핑하는 것을 좋아해요.)
She is camping with her family. (그녀는 가족과 함께 캠핑하고 있어요.)
We are camping under the stars. (우리는 별 아래에서 캠핑하고 있어요.)

26. Surfing (서핑)
I like surfing in the ocean. (나는 바다에서 서핑하는 것을 좋아해요.)
He is surfing with his friends. (그는 친구들과 서핑하고 있어요.)
We are surfing on the big waves. (우리는 큰 파도에서 서핑하고 있어요.)

27. Photography (사진 촬영)
I love photography in the park. (나는 공원에서 사진 찍는 것을 좋아해요.)
She is taking pictures of flowers. (그녀는 꽃을 찍고 있어요.)
We are taking pictures at the beach. (우리는 해변에서 사진을 찍고 있어요.)

28. Jogging (조깅)
I like jogging in the morning. (나는 아침에 조깅하는 것을 좋아해요.)
He is jogging with his dog. (그는 그의 강아지와 함께 조깅하고 있어요.)
We are jogging at the park. (우리는 공원에서 조깅하고 있어요.)

29. Playing chess (체스하기)
I like playing chess with my dad. (나는 아빠와 체스를 두는 것을 좋아해요.)
He is playing chess with his friend. (그는 친구와 체스를 두고 있어요.)
We are playing chess at the table. (우리는 테이블에서 체스를 두고 있어요.)

30. Walking (산책)
I like walking with my dog. (나는 강아지와 함께 산책하는 것을 좋아해요.)
She is walking in the park. (그녀는 공원에서 산책하고 있어요.)
We are walking to the store. (우리는 가게까지 산책하고 있어요.)

반응형