성인 영어, 이것만 외워!

영어 회화) Zoos에서 이루어 질 수 있는 대화

결국엔 무조건 잘 돼요 2024. 10. 8. 09:19
반응형

 
 
영어 회화) Zoos에서 이루어 질 수 있는 대화 



1. Parents Explaining Animal Habitats

Parent A: "Look over there! Those lions are sleeping in the shade. Isn’t it interesting how they like to stay cool?"

Child A: "Why are they sleeping all the time? I thought they were supposed to be scary."

Parent A: "Well, lions sleep a lot during the day because they are nocturnal hunters. They hunt at night when it’s cooler and their prey is more active."

Child A: "So they’re like night owls! Do you think we could see them hunt?"

Parent A: "Not today. But if you come back at night for a special event, sometimes the zoo has night safaris where you can see the animals more active."

Child A: "That sounds cool! I want to see the lions hunting."

해석:

부모 A: "저기 보세요! 사자들이 그늘에서 자고 있어요. 시원한 곳에서 있는 게 흥미롭지 않아요?"

아이 A: "왜 항상 자고 있는 거예요? 무서워야 하는 거 아니에요?"

부모 A: "사자는 낮에 많이 자는 이유가 있어요. 야행성 사냥꾼이라 밤에 사냥을 해요. 밤에 더 시원하고 먹이도 더 활동적이니까요."

아이 A: "그러니까 밤 올빼미 같네요! 사냥하는 걸 볼 수 있을까요?"

부모 A: "오늘은 아니에요. 하지만 특별 행사로 밤에 오는 경우, 동물들이 더 활동적인 모습을 볼 수 있는 야간 사파리도 있어요."

아이 A: "그거 재밌겠어요! 사자 사냥하는 거 보고 싶어요."

2. Friends Discussing Favorite Animals

Friend A: "What’s your favorite animal here?"

Friend B: "Definitely the elephants! They’re so big and gentle. How about you?"

Friend A: "I love the monkeys! They’re so funny when they play around."

Friend B: "I agree! Did you see the baby elephant? It was so cute!"

Friend A: "No, I missed it! Where can we see it?"

Friend B: "It’s over by the feeding area. Let’s hurry before it gets crowded."

Friend A: "Good idea! I want to take a picture with it!"

해석:

친구 A: "여기서 제일 좋아하는 동물이 뭐예요?"

친구 B: "당연히 코끼리죠! 정말 크고 부드럽잖아요. 너는요?"

친구 A: "나는 원숭이를 좋아해요! 놀 때 너무 재밌어요."

친구 B: "나도 동의해요! 아기 코끼리 봤어요? 진짜 귀여웠어요!"

친구 A: "아니, 놓쳤어요! 어디서 볼 수 있어요?"

친구 B: "먹이 주는 곳 옆에 있어요. 사람들이 많아지기 전에 빨리 가요."

친구 A: "좋은 생각이에요! 아기 코끼리랑 사진 찍고 싶어요!"

3. Teachers Engaging Students with Facts

Teacher: "Alright class, can anyone tell me what a habitat is?"

Student A: "Is it where animals live?"

Teacher: "Exactly! Different animals have different habitats. For example, what habitat do you think the polar bears live in?"

Student B: "Um, is it really cold? Like ice and snow?"

Teacher: "Yes, they live in the Arctic. Now, can anyone tell me about the habitat of a giraffe?"

Student C: "They live in savannahs with lots of trees!"

Teacher: "Great job! Giraffes need trees to eat leaves from. Let's go see if we can spot one nearby."

해석:

선생님: "자, 반 친구들! 서식지가 뭔지 아는 사람?"

학생 A: "동물이 사는 곳인가요?"

선생님: "정확해요! 동물마다 다른 서식지가 있어요. 예를 들어, 북극곰은 어떤 서식지에 살까요?"

학생 B: "음, 정말 추운 곳인가요? 얼음과 눈 같은 곳?"

선생님: "맞아요, 그들은 북극에 살죠. 이제 기린의 서식지에 대해 아는 사람?"

학생 C: "그들은 나무가 많은 사바나에 살죠!"

선생님: "잘했어요! 기린은 나무에서 잎을 먹어야 하니까요. 근처에서 기린을 찾아보러 가볼까요."

4. Children Expressing Curiosity

Child A: "Why are the zebras black and white?"

Parent B: "That’s a great question! Their stripes help them blend in with the grass and confuse predators."

Child A: "So, it’s like wearing camouflage? I wish I could be a zebra!"

Parent B: "Exactly! It’s nature’s way of helping them survive. What about those flamingos? Why are they pink?"

Child A: "I don’t know! Is it because of what they eat?"

Parent B: "Yes! They eat a lot of shrimp, which gives them their color. Isn’t that cool?"

Child A: "So if I eat a lot of carrots, will I turn orange?"

해석:

아이 A: "얼룩말은 왜 검정색과 흰색이에요?"

부모 B: "정말 좋은 질문이에요! 그들의 줄무늬는 풀 속에 섞여서 포식자들을 혼란스럽게 해줘요."

아이 A: "그러니까 위장을 하는 거네요? 나도 얼룩말이 되고 싶어요!"

부모 B: "정확해요! 그것이 그들이 생존할 수 있게 도와주는 자연의 방식이에요. 저기 플라밍고는 왜 분홍색일까요?"

아이 A: "모르겠어요! 그들이 먹는 것 때문인가요?"

부모 B: "네! 그들은 새우를 많이 먹어서 그 색깔이 나와요. 멋지지 않아요?"

아이 A: "그럼 내가 당근을 많이 먹으면 주황색이 될까요?"

5. Visitors Discussing Conservation Efforts

Visitor A: "Did you know that many animals here are endangered?"

Visitor B: "Really? Which ones?"

Visitor A: "For example, the Amur leopard is critically endangered. There are only about 100 left in the wild."

Visitor B: "That’s so sad! What are they doing to help them?"

Visitor A: "The zoo participates in breeding programs and conservation efforts to help increase their numbers."

Visitor B: "That’s good to hear. I hope more people become aware of this and help out."

Visitor A: "Me too! Every small effort counts when it comes to conservation."

해석:

방문객 A: "여기 있는 많은 동물들이 멸종 위기라는 거 알고 있었어요?"

방문객 B: "정말요? 어떤 동물들이요?"

방문객 A: "예를 들어, 아무르 표범은 심각한 멸종 위기에 처해 있어요. 야생에 약 100마리밖에 남지 않았어요."

방문객 B: "너무 슬프네요! 그들을 돕기 위해 무엇을 하고 있나요?"

방문객 A: "이 동물원은 번식 프로그램과 보존 노력에 참여해서 개체 수를 늘리려 하고 있어요."

방문객 B: "좋은 소식이네요. 더 많은 사람들이 이 사실을 알고 도와주길 바랍니다."

방문객 A: "나도요! 보존에 있어서는 작은 노력도 중요하니까요."

반응형